Lets Go To The Zoo











Last Sunday aku ajak anak anak aku ke Zoo untuk memenuhi permintaan wife aku supaya dapat membawa Yusuff ke sana. Setelah cramp aku punya masa dapat juga aku sqeeze time aku ke Zoo. Tau sajalah bila balik macam macam depand depa aku kena penuhi. Aku tanya siapa yang nak ikut? Ramai yang tak nak ikut tapi Ubai, Adah and Hadi saja yang sanggup ikut untuk menjaga dan melayan Yusuff. Sebelum ke Zoo sempat aku singgah ke rumah Ane sebab lama dah tak jumpa. Kebetulan rumah dia dekat dengan Zoo. Kalau harimau mengaum pun boleh dengar.
.
Kami tiba dalam pukul 11.20 pagi tapi orang dah semakin ramai. Mujur masih ada lagi parking kat sebelah belakang. Cuaca pun ok juga. Tiket dah naik harga. Patut pun la sebab kalau tidak nanti kurus lah binatang binatang di dalam tuh. Sekarang dah ada tram baru tapi kena bayar tak macam dulu free. Kami jalan saja dari satu tempat ke tempat yang lain. Kalau penat rehat kejap kat kerusi. Binatang dah tak semakin banyak. Ada tinggal kandang kosong aje. Bukan senang nak uruskan Zoo ni sebab urus benda bernyawa yang perlu mengisi perut perut penghuni di sini. DUlu aku nengok ada banyak penguin. Sekarang aku nampak dah tinggal dua ekor aje. Nampak macam taksihat hidup segan mati tak mau. Depa nak snow and chill area tapi sini tropical jadi cam ne nak hidup.
.
Aku pun tak sempat nak ziarah semua sebab penat sangat. Yang pasti Yusuff memang enjoy sangat. Lepas tu terus kami balik saja sebab tak tak sanggup nak jalan kaki.

Comments

Popular posts from this blog