Nak Beli Ke Blazer Ni


Dua minggu lepas aku saja lepak kat kedai orang Turki ni kat Bazar. Macam biasalah kalau dia nampak aku mesti dia panggil aku 'Mullah'. Lepas tu dia akan mainkan surah AlQuran dalam handphone dia. Dia ingat aku ni orang alim beso kot. Pada hal janggut aje lebat. Hehhehehehe....
.
Tapi dalam kedai dia ada banyak blazer dan winter coat yang cantik cantik. Aku masuk dalam dan nampak blazer yang dalam gambar tu modern dan anggun gitu. Berkenan jugak dan rasa macam nak beli aje. Kalau aku pakai mau orang ingat aku ni baru berumur dalam 33 tahun. Kira macam umur jejaka di syurga la konon. Tapi kalau nak beli pun aku ingat nak beli blazer aje tanpa seluar. Yang aku berkenan tu sebab dia ada outline stitch kat luar dan nampak fit and poket pulak di potong senget. Perghhh..... Tapi aku tak beli pun... cuma perasan skit. Tapi tak tahulah kot kot nanti terbeli pulak.
.
Aku selalu kata kat member member aku, bila dah kerja penat tu eloklah belai diri banyak banyak. Rasa nak melaram ke, nak bergaya ke atau nak makan sedap sedap ke atau nak pakai ranggi ranggi ke, buatlah. Asal hati gembira. Bukan apa kalau hidup dok pekin and kemut nanti bila mati semua tinggal. Lepas tu isteri pula bertemu jodoh baru. Al kisah dapat lah semua harta tu kat suami baru...hehehehehhe. Ye lah ajal maut tangan tuhan kan tapi nikmat yang di beri guna aja lah dari penat badan.
.
Kwang...kwang..kawang....kwang........

Comments

Anonymous said…
"Lepas tu isteri pula bertemu jodoh baru. Al kisah dapat lah semua harta tu kat suami baru...hehehehehhe."


oh! hehehehehe
Abu Ikhlas said…
Ano,

hehehehehehheheehehehe...kelakar ke??

Popular posts from this blog