Nasi Goreng Rampai Tomyam Seafood
.
Perghhh...kalau dengar nama resepi aku ni mesti klas gile..hehehehe. Ok...sebab apa aku panggil rampai nanti terjawap iah persoalan tuh. Ni bukan cerita aku letak rumut rampai ke ape ye...

Hari ni aku saja ke bzar sebelum aku nak balik je mesia. Orang kata sesaja gatal tangan nak buang duit. Bila aku masuk kedai nampak jeruk chili rasa sedap pulak. baru terangkat kalau makan dengan nasi goreng tomyam aku nih. Yelah dok sini jrang sangat nak rasa benda benda yang pedas pedas.
Aku dah pesan fresh mushroom kat Sarjah tapi tak juga dapat dapat. Jadi aku terpaksa juga beli canned mushroom. Beli carot skit and canned sweet corn. Dulu kalau masak nampak warna kelabu aje. So kli ni aku campur benda alah ni barulah ada warna warni skit. Aku potong juga capsicum yang aku amik kat kitchen. Inilah yang di katakan nasi goreng rampai bila ada berbagai bagai warna.

Ini sambal tumis ayam. Senang aje nak buat. Dalam masa 5 minit aje. Magic?? Tak ada magicnye. Pagi tadi aku pergi breakfast kat kantin aku mbil ayam goreng dan sambal nasi lemak lepas tu godak aje. Cuba nengok dah siap dan menarik kan.... Hehhehehe.

Tu dia....inilah hasil Nasi Goreng Rampai Tomyam Seafood. Baru nampak berseri sikit dengan berbagai bagai warna kan. Kalau sesiapa nak cuba jemputlah datang ke bilik...... Kalau dah habis bau pun jadi lah kann..kaannn...

Comments

Popular posts from this blog