The Ghost Story



Dua malam lepas aku nengok cerita the Ghost lakonan Demi Moore. Cerita ni aku dah nengok beberapa kali. Boleh kata aku tak jemu nengok cerita ni. Pertama sekali aku nonton cerita ni kat rumah Che Mat. Masa tu kami masih bujang and hujung minggu aku selalu lepak kat rumah dia kat Gombak. At the first sight memang rasa best cerita ni. Dulu mana ada dvd atau vcd. Jadi kami cuma menonton vcr sahaja yang member aku beli tu. Masa tu aku tak pandai sangat pasal video video ni. Sekarang aku dah ada dvd sendiri and aku simpan dalam library aku. Sebab ada benda yang aku nak buat, aku bawa kesini untuk nengok semula. Berapa kali aku perlu nengok entahlah.
.
Tadi aku baru habis cerita The Six Sense, lakonan Bruce Willis. Cerita dia lebih kurang sama tapi plot lain. Protagonistnya pun lain kalau nak di bandingkan dengan the Ghost. Bezanya Patrick Swazye sudah tahu yang dia di alam roh dari awal tapi Bruce Willis cuma sedar at the end of the story. So nak buat the Ghost charater ni yang agak memeningkan kepala aku. Jadi kalau nak ada cerita ghost tu character tu kena end up being murdered. So kena take of from there and then try to develop different kind of point of view. Tu tak termasuk the dialogue lagi.....hhmmmm masih jauh lagi perjalanan ni....

Comments

Anonymous said…
Dah tengok The Others - Nicole Kidman...? Kalau belum, cubalah tengok.. :)
Abu Ikhlas said…
belom le...cite macam mana??? Lebih kurang sama gak ke...nanti i pegi cari...
Anonymous said…
Cari la ... Kalau suka sixth sense, ghost... tentu suka gak yang ni.
Abu Ikhlas said…
dah suruh anak cari dan down load kan. Thanks anyway for the info...

Popular posts from this blog