Nak Kurangkan Kolesterol????

Pakar masak kata kalau nak masak elok pakai olive oil. Kita pakai ke? Mana nak pakai sebab olive oil ni mahal bangat. Tambahan pula kalau pakai yang extra extra virgin. Lagilah mahal. macam anak dara gitu. Hehehehe...... Bila usia makin meningkat risau juga tahap kesihatan. Nak main bukan nya mudah kalau di sini. Tambahan game ourdoor dalam musim winter ni. Nak keluar main tenis bila masuk gelanggang dah mengigil kesejukan. So macam mana nak main. Last last lepak kat bilik saja layan movie, internet and buku buku.
.
So sebab nak kurang juga kolesterol and nak short cut skit aku pun amalkanlah makan buah zaitun yang di jerukkan. Dulu kalau makan rasa tak boleh telan and tak masuk tekak sebab rasanya yang pahit' payau dan kelat. Tapi sekarang dah ok. kalau makan rasa macam ketagih pulak. Satu tin pun boleh habis. Rahsianya aku belajar dari kawan aku yang seorang tuh. Aku beli tadi tin kecil pun 5manat. Lately lunch pun dah skip sebab tak berapa nak lalu makan. Jadi lunch aku sekarang cuma makan mozarella cheese sahaja. Tipa tiap pagi masa breakfast aku ambil untuk simpan waktu lunch. Aku rasa kat sini aku seorang yang hantu mozarella cheese ni.

Comments

ASH said…
ha ha tak naik badan ke makan itu mozerella?
.
haihhhh
Abu Ikhlas said…
Ashley,

bukan banyak pun makan...skit je...tapi sedap la....

Popular posts from this blog