Melaka, Bandaraya Bersejarah







Wife aku call bagi tau, Safwan nak outing. Kami singgah Seremban R&R beli KFC dan minuman. Sampai sekolah dia aje terus kami keluar ke bandar Melaka. Anak aku Ubai kata' dah lama tak ke sini. Dulu masa mula mula datang dia masih tak sekolah. Teringat naik kereta lembu keliling padang. Tapi padang pun dah hilang dek pembangunan. Pantai pun dah tak nampak lagi dah. Masa tu ramai depa naik kereta Lembu sampai terhantuk kepala. Itu cerita 10 tahun yang lalu.
.
Bandar Melaka signages memang very poor. Bila masuk bandar aje tak tahu nak kemana end up kena pusing again and again. Lepas tu pandai pandai la cari Bandar hilir. Itu bagi org luar macam aku. Tapi orang Melaka pun comlen serupa gak. Tak lama kami kat sini. Sempat juga aku beli baju seorang sehelai untuk Wan, Ubai dan Mat termasuk untuk aku juga...hehehe

Comments

Ahmad Al-Hadi said…
Amboi...chenot pun macam anak terona jugak bergambak samasama....hehehhee
Abu Ikhlas said…
kodi,

hehehehehe.....

Popular posts from this blog