Syahadah Ke Tadika Saran


Hari ni anak dara aku yang comel ni masuk tadika SARAN (ugama) sebab tadika lama dah tutup. Dia mandi awal lagi dan bersemangat nak ke sekolah. Dia dah pandai baca dan mengira. Aku harap dia tak boring kali ini belajar benda yang sama. Aku dah bagi tau wife aku supaya mula dengan latihan buku buku tahun satu. Inilah system pendidikan Malaysia yang rigid bagai batu. Anak anak yang bijak tak flexi langsung untuk lompat kelas. Bagaimana nak jadi status negara maju?? Pelik memang pelik. Kalau negara maju, umur 16 tahun dah ada yang masuk Universiti buat first degree. Kalau aku jadi Menteri Pelajaran tahulah apa aku nak buat...hehehehehe....

Comments

SkiD said…
Sibuk menghantar anak sekolah ye?...Aku tak de anak kecik yg kesekolah dah. Ada pun dah sekolah menengah..pandai le dia pergi sendiri...
Abu Ikhlas said…
hehehe....kalau dah beso kena pegi sendiri la.... enjoy hantar anak anak ke sekolah

Popular posts from this blog