Singgah Sebentar di Bangkok
.
Inilah kali pertama aku berada di bandaraya Bangkok yang selalu dan famous di war war kan. Aku dah lama teringin nak ke pusat bandar. Tapi bila sampai aje bangkok aku nak terus balik rumah. Sebab banyak lagi peluang aku nak merayap di kota ni. Balik baru ni aku ambil flight awal dari Kuala Lumpur untuk merayap di kota ini. Tapi masa tak berapa cukup dan kira rasa tak puas lah. Apa apa ha nanti kalau berpeluang aku akan singgah lagi sebab banyak sangat benda benda yang menarik di sini yang aku belum terokai.
.
Aku agak kelabu asap di sini. Nak kemana pun tak berapa tahu. Bila sampai giliran kami untuk dapatkan teksi, aku suruh dia bawa ke river market. Aku pun tak tau local panggil apa. Bila aku cakap depa pun tak faham. Pusing kepala aku nak explain. Tapi member aku ada beritahu kalau nak ke sana kena pergi awal sebab agak jauh. Finally sebab dah cakap macam kambing dengan kucing kami cakap aje shopping mall. So minah tu pun cakaplah nama tempat tu kat driver teksi and terus kami melayari kota unik ini.


Bila sampai di the mall ni terus kami masuk ke dalam. Di bahagian ground floor ada banyak deretan gerai yang menjual karya barang barang tempatan. Nampak memang best dan menarik. Aku tak shopping sangat sebab baggage dah berat macam isi batu aje. So aku pun belilah jaket seperti di atas. Amacam cantik tak? Jaket memang dah banyak tapi ni design dia lain skit. Macam bush jacket ada and macam cutting baju kod india pun ada. Sekarang aku melaramlah jake ni kalau ke ofis.

Tuan haji kita pun tak ketinggalan nak bergaya. Dia cuba itu dan ini finally Tuan Haji beli baju kod coldroy hitam yang design biasa. Aku ajak dia amik sama design dengan aku dia agak keberatan sebab dia kata macam baju budak bell boy. Ye ke??


Ini adalah beg beg yang unik aku dapat perhatikan. Rasa macam nak beli aje untuk anak dara aku. Tapi sekarang anak dara aku tu kalau aku beli apa apa untuk dia selalu dia komen kata macam makcik. Hhhmmm...tapi kalau depa pilih kita rasa tak berkenan langsung. Finally aku rasa aku berilah dia kebebasan untuk mencari sendiri segala baju keperluan dia. maklumlah remaja sekarang banyak sangat ragam dan trend.

Bila perut meragam dan korong kami pun masuk dalam supermarket ni. Bab makan ni kena carilah gerai makanan halal. Sini agak susah nak cari kedai atau restoran makanan halal. Aku bukan nak cerita pasal bab makan tapi aku suka melihat cake yang di dekorate tu. Cute sangat kan...

Dalam mall ini pun terdapat bengkel bengkel lukisan. Harga dalam 150 ke atas. Sama saja macam yang di dapati di Central Market, Kuala Lumpur. Rasanya tak puas sangat meronda di sini sebab aku hanya ada beberapa jam sahaja untuk merayau rayau. lagi pun tak dapat shopping sangat sebab barang dah penuh. lainlah kalau aku menghala ke Malaysia.
.
Rasanya next trip aku akan plan betul betul untuk merayap rayap di sini atau aku balik Malaysia dan bawa anak anak aku berjalan di sini.

Comments

Popular posts from this blog