Sahabat Aku Telah Kembali ke Rahmatullah


Pagi tadi sebelum ke surau untuk solah subuh, pintu aku telah di ketuk. Tuk..tuk. Aku berhenti mengaji sebentar dan terus meluru ke pintu dan membuka. Tuan Salehuddin tercegat di depan pintu aku dan terus menyampaikan berita pemergian Encik Anuar Jamain. Innalillahilrajiun. Semoga saudara Anuar di tempatkan bersama sama dengan orang orang yang soleh dan bergembira di syurga. Semoga rohnya di cucuri rahmat . Aku juga berdoa agar keluarga saudara Anuar tabah menghadapi cubaan yang akan di alami oleh semua manusia.
.
Seorang demi seorang telah pergi meninggalkan dunia yang fana ini. Tiap tiap hari Malaikat Izrail datang mengetuk pintu rumah dan masuk tanpa izin untuk mengundang manusia ke satu dunia yang lain. Itu waktu mereka. Entah bila pula waktu kita. Adakah kita semua sudah cukup bersedia??

Comments

Popular posts from this blog