The Weather Is Gloomy


Korang pernah tak nengok cerita The Saint masa dulu. Cerita british bersiri tentang spy. Lebih kurang macam tu lah. Masa aku menonton tu yang aku pelik sekali apsal tak ada orang langsung di luar rumah. Keadaan sekeliling begitu sunyi sepi. Bila aku menuntut di England baru lah aku faham apsal sunyi sangat as if tak ada orang di luar sana. Rupa rupanya cuaca sejuk menyebabkan orang malas nak keluar rumah. Yelah, kalau nak keluar kena pakai baju tebal tebal dan lepas tu hidung habis berair.
.
Di sini for the past two days memang sejuk bangat. Temperature almost going down to 0 degree celcius. Then, the wind factor pun boleh tahan dan menambahkan lagi kesejukan. Bila nampak gloomy weather macam ni and sejuk mula lah rasa nikmatnya kalau dapat baring dan tarik selimut. Malas saja rasa nak pergi kerja. Lepas tu rasa kalau dapat makan cucur udang panas atau pisang goreng panas mesti best. Di samping tu layan dengan kopi kaw barulah terangkat. Oleh kerana tekak aku dah gatal sangat nak makan cucur udang di sebabkan perut lapar, kejap lagi insyaallah terhasillah cucur udang tu. Aku dah siap ambil sos kat kantin. barulah best layan sambil nengok movie. Betul tak.....

Comments

Popular posts from this blog