Aku Sedih...Huhuhuhuhuh


Hari ini anak aku Ubai YM dengan aku. Banyak benda yang kami chat. Paling utama tugasan yang aku berikan untuk dia untuk download cite cite pilihan aku. Yang lain tu khabar adik adik belajar macam mana. Itu tugasan ke dua. Yelah abang mesti kena ambil berat adik adik belajar. Cerita punya cerita dia pun beritahu aku yang pokok frangipani yang aku tanam depan pintu gerbang yang beraneka warna dan harum semerbak tu dah tumbang. Alahai sedih beno aku di buatnya. Aku kurang pasti and tanya lagi. Dia kata semua. Aiyoo...satu hal nak kena semai balik and tanam ambil masa untuk mature. Kalau tumbang patah dahan tak apa tapi kalau sampai tercabut akar alamatnya kena buat semula.
.
Aku tak puas hati terus call wife aku. Hmmm... rupa rupanya ada satu yang bunga merah yang aku beli RM50 masa kecil tu yang tumbang. Sekarang dah besar. So kena semai semula dalam poly bag. Nampak gaya balik ni aku kena make over semua pokok pokok tu dan yang pasti aku terpaksa bongsaikan. Yang aku sayang sekali yang berwarna kuning aku beli di Bali. Masa sampai kat nursery tu orang pompuan tu terkejut bila kami terjah aje dia minta beli batang pokok frangipani. Sampai dia terkial kial mencari parang untuk menebang dahan yang aku minta tu.
.
Aku pernah offer pada member member aku tapi nampak depa macam tak berminat aje. Kalau orang tua pulak superstitious skit sebab selalu ingat langsiaq suka bertenggek di pohon tersebut. Walau bagaimana pun aku suka akan keharuman bunga bunga ni yg myimbah haruman di sepanjang pintu gerbang rumah aku. Bayangkan kalau aku mempunyai rumah yang mempunyai laman yang luas...best nyeee.....

Comments

SkiD said…
Nak rumah luas?..beli banglow kat Bkt Beruntung..banyak yg kena lelong...hehehehe!
ASH said…
Dulu dulu waktu kecil ikat bunga bunga tu, buat main sepak sepak macam takraw ja..
.
.
.
lawan hidup ialah mati..
Abu Ikhlas said…
Skid, utang dah langsai rasa tak nak dah berhutang......
Abu Ikhlas said…
Ashley

kalau orang tua cukup sensitif dgn bunga ni...depa kata langsiag bertenggek kat atas pokok

Popular posts from this blog