Peace and Tranquility

Aku call wife aku tadi. Macam biasa kami bicara tentang anak anak dan keputusan SPM yang akan keluar Khamis ni. Aku jadi gemuruh juga menunggu keputusan anak aku. Dari amatan aku, rasa dah boleh agak apa yang anak anaku akan dapat. HHmmmm...... lepas tu apa hala tuju seterusnya nengoklah keputusan nanti. Cuaca pula panas di Malaysia. Sini masih sejuk tapi tak perlu sangat buka heater. Kira just nice. Nampak gaya nak kena bawa anak anak aku mandi manda. Mungkin bawa depa mandi manda kat Batu feringgi atau Bukit Merah Lake Town Resort.
.
Cerita pasal waterfall, dekat rumah aku di Gurun terdapat satu waterfall bertingkat yang sangat cantik di kaki Gunung Jerai. Masa aku masih bersekolah, aku selalu lepak lepak di sana dengan member member aku. Kira tahu berenang di situlah secara semulajadi. Sejak incident lemas 10 tahunlalu 4 beradik lemas di bulan puasa, aku dah tak ke sana lagi. Setiap kali aku nak kesana bawa anak anak aku dan anak anak saudara my mother akn pot pet pot pet. Macam macam alasan dia kasi kat kita orang. So kita orang nak pergi pun jadi suspen and seriau. Tapi kali ni aku nak pergi juga bawa anak anak aku yang dah besar. Mandi tu satu cerita tapi nak buat sessi photograpi tentang alam semulajadi. For sure masa aku teramat padat balik kali ini.

Comments

zura aini said…
pak abu, bukan ke ayaq terjun ni yang budak2 lemas dulu, masuk suratkhabaq kan?


org tua kena monitor budak2 kan.
Abu Ikhlas said…
Zany,

Yes...balik kpg task sempat la nak pegi sebab balik kejap aje.

Popular posts from this blog