Genggam Bara Api Biar Sampai Jadi Arang


Cinta aku pada buku and sifat suka membaca memang sukar di pisahkan. Itu cerita masa si sini sebab aku ada banyak masa. Bila ada di rumah nanti plan semua akan berubah and minat membaca aku mungkin semakin luntur sebab masa aku akan di agihkan kepada aktiviti yang lain. Tapi aku akan cuba kuatkan semangat agar minat membaca aku akan berterusan. Ini termasuklah dengan bacaan Quran aku serta taklim...hehehehehe...
.
Aku dah beritahu pada anak anak aku jangan sepah sepahkan library atau studio aku tu. Tolong kemas dengan tip top sebelum aku balik. Ini dah kira macam satu warning la....hehehehe. Kadang anak anak ni nak kena disiplin skit supaya rumah tak berselerak dan kemas. Kalau tidak sampai nikah pun rumah tak berkemas. Masa aku kecil kecil memang mak aku pantang sangat kalau kami main atas katil yang berkemas. Dia akan kejar aku dengan abang dengan talipinggang. hehehhehhehe. Lepas tu memang serik tak buat lagi. Mak aku kata lagi.....dalam rumah bilik dan katil mesti kemas dengan tip top.
.
Aku dah order dua buku dari Amazon.com pasai world war II. Satu pasal history and the other about the experience of an orphan living in the mist of war. Ini cerita benar. Jumlah harga about RM200. Balik kepada projek aku pulak. Nak cerita pun malu..hehehe. I have done nothing so far. HHmmmm....... Mood tak mai mai lagi ke???? Entahlah. Aku nak habis kan dulu cerita The Prince of Tides tu. Cerita best juga and aku dah suruh anak aku download the movie. Ada few pages lagi nak habis. Aku dah nekad that balik sini after my home leave on the 12th March, aku akan seriously plotting and writing apa yang aku nak tulis. Aku harap kali ni semangat dan mood aku fantastic. Korang tolong doa untuk aku sama ye.....

Comments

Popular posts from this blog