Muka Pun Nak Kena Jaga


Ubat jerawat dan pembasuh muka di atas bukan aku punya ye.... Tapi untuk anak remaja aku. kalau muka aku ni memang licin bagai telur di kupas...hehehehe. Bukan macam permukaan bulan. Sorrylah nak angkat diri sendiri kejap. Dulu aku pernah cerita bagaimana perihatinnya aku akan jagaan gigi gigi anak anak aku. Boleh kata gigi detail depa semua aku amati.
.
Bila nak anak meningkat remaja lain pulak hal nye. nak kena beri perhatian pada muka mereka jugak. Bila aku balik ni nampak muka anak aku yang satu tu dah berjerawat. Aku pun ke farmasi cari ubat jerawat yang sesuai. Sampai rumah terus aku beri arahan bagaimana nak pakai. Benda macam ni pun kita kena ambil berat. Bila muka dah hensem tapi penuh jerawat buat apa kan. Tapi bila picit jerawat tu yang best sangat. Rasa puas. Sekarang aku kena monitor muka anak anak aku supaya sentiasa licin dan bersih pulak.
.
Kalau orang kata aku seorang ayah yang cerewet, memang pun.

Comments

Anonymous said…
Cukuplah sorang je yang cerewet dalam rumah. Sure wife you tak cerewet kan? :)
Abu Ikhlas said…
hehehehe....my wife memang tak cerewet.....

Popular posts from this blog