Ubai Patah Kaki

Pagi tu sebelum terbang balik ke Malaysia, masa aku bangun untuk sembahyang subuh aku dapat satu sms. Aku buka dan lihat number yang tertera tu lain dari yang lain. SMS tu berbunyi macam ni. "Kaki saya patah banyak and kena ke hospital." Aku jadi gelabah kejap sapa yang hantar SMS ni. Aku balas balik,"Sapa ni?' Kemudian aku dapat lagi balasan, "Ba, saya patah kaki nak kena ke hospital. Ni Ubai." Aku dah panic ingat dia accident. Maklumlah baru dapat lesen. Later on wife aku jawap sebab main bole. Aku ingat nak SMS result SPM di pagi hari tapi berita patah kaki. Dengan keadaan Ubai macam tu nampak gaya aku pun sama sama patah kaki. Mana tidaknya sebab setiap kali cuti dialah teman setia aku ke hulu dan ke hilir. Sekarang nampak gaya kenalah jalan sorang sorang. Kaki dia dah berbungkus siemn macam pakai setokin tu. Pada 6th April nak kena jumpa Pakar otopedik untuk nengok apa keadaan. Rasanya sekarang dah beransur pulih. Walau kaki berbungkus sembahyang tetap kena jaga. No excuse ye Ubai......

Comments

Popular posts from this blog