Fox's Tail Pam

Pokok yang dah instant macam ni cuma harga RM140 saja. Memang murah dan berbaloi kalau nak beli untuk di letakkan pada keliling bangalow.


Dulu di sini ada species pokok heliconia yang di jual dengan murah. kira boleh beli dari rezom dia. Tadi aku pergi dah tak nampak batang hidung. Sayangnya dah tak ada.....

Abe, kalau nak tanam pokok and dampak cantik kena beli pasu yang besar macam ni ....baru best. Nampak terserlah di pintu gerbang atau pintu masuk di ruang tamu. Jangan pakai pasu kecil kecil......nampak sangat tak anggun..

Kesian Mat Indon ni kena dera dengan aku. Penat dia nak siapkan pokok pokok aku dalam poli bag tuh.

On the way balik dari Hulu Yam aku singgah sebentar di Anggun Lanskap. Saja nak nengok pokok apa yang ada. Aku rasa garden aku dah sarat dengan pokok pokok walau sekangkang kera. Dalam aku dok belek belek pokok pam yang aku berkenan tu aku terpandang pada anak anak pokok pam. Tapi aku tak kenal jenis apa. Bila aku tanya pada Mat Indon tu depa kata itulah anak poko pam tersebut. Aku cam tak percaya je.... Mat Indon tu kata kalau nak beli elok beli yang dah besar. Sebab yang kecil mahu hidupnya susah. Tapi kalau besar mana aku nak letak. Nak kena sewa lori lagi. Pokok pam inilah yang aku rekomen pada Abe untuk di tanam di rumah baru dia tu. Lalu aku tanya lagi apa nama sebenar pokok pam ni. Mat Indon tu kata fox's tail pam. Sebenarnya sebutan dia tu menyimpang siur tapi aku dapatlah agak apa yang dia maksud kan.
.
Lalu aku order juga anak pokok pam tu dan suruh dia pindah ke poli bag. Aku kata biar saja cuba bela. Walau slow growth biar aku belajar character pokok ni pulak. Then aku order tanah 10 beg. Aku buka dompet aku masyaallah se sen duit Mesia pun tak ada. Jadi aku bayar dalam USD aje. Mujurlah Mat Indon ni nak terima. Mesti wife aku rasa tension sebab nak kena menjaga another babies hehehehe...aku beli 8 pokok dapat freee satu...hehehehhe

Comments

Popular posts from this blog