Karpet Nak Rayo wei................


Isnin dua hari lepas aku ke KL untuk beli baju raya anak anak teruna aku. Yang best tu satu SOGO depa tak berkenan. Penat betoi badan aku melayan depa ni. Finally aku ajak depa merewang di Bazar Ramadhan jln TAR. Orang memang ramai tak payah nak explain. Yang shopping ada dan yang suka suka pun ada. Aku beli kelengkapan pakaian baju Melayu untuk anak anak teruna aku. Butang and songkok seorang satu. Entahlah tiap tipa tahun nak kena beli. Selalu sangat hilang. This year kena kasi warning skit supaya jaga barang baik baik sebab kita bukan keje chop duit.
.
Selesai shopping kami terus berjalan menuju ke jalan Dang Wangi. Tetiba aku nampak ada kedai karpet buat sale. Mula mula aku buat dek aje. Tapi hati terusik nak singgah. Aku nampak ada carpet yang aku berkenan and harga cuma RM400 untuk saiz 6x9 kaki. Kebetulan yang dia tunjuk tu ada warna merah dan nampak cun. Aku terus ambil yang tu dengan satu syarat. Kalau ada orang hantar ke Maju Junction tempat aku parking no hal. Kalau aku nak kendong mintak maaf aje. Rupanya dah tersedia seorang Bangla untuk jadi courier service. Lega aku rasa. Sebenarnya dah bertahun-tahun aku tak beli karpet baru. Nak harap beli karpet turkment yang unik tu sorri ajelah. Banyak sangat songel kalau nak bawa balik.

Comments

Popular posts from this blog