Anak Anak Aku Di Bandar Melaka

Ikhlas jaga sikit takut meletup meriam tu... luruh lagi gigi nanti.
Anak anak aku yang dah besar tak nak ikut sebab nak periksa. Jadi anak anak aku yang kecil kecil ini yang nak ikut.

Kadang nak arrange depa ntuk bergambar bukan senang. Kejap sorang dah ready dan yang lain tak ready lagi. Sabo aje lah...
Wah satu pos istimewa dari Syamim. Nak bagi pada siapa tuuu.....
Aku malas nak naik ke atas. Buakan ada apa pun cuma kubur2 orang putih. So kami bergambar di bawah aje la...

Kereta lembu memang tak dapat di pisahkan dengan orang Melaka. Aku dengar cerita dulu tu lembu lembu tu di pakaikan loceng. Jadi akan berbunyi 'keling...keling'. Sebab terkesan dengan bunyi tu maka termuncul la tempat yang bernama Tanjung Keling. Kalau tak percaya tanya sama orang Melaka.
Dah berapa biji meriam dah ko orang bergambar???
Sempat juga bergambar di bawar aircraft tu d samping berteduh kejap.


Orang kata anak ramai susah nak urus. mana financial burden lagi. Bagi aku ok aje asalkan aku sentiasa hapi hapi. Kerja duit banyak pun untuk anak anak. Insyaallah ada lah rezeki tu. Bab rezeki kita tak perlu risau. Tapi bab amalan kena risau sesangat sebab ia akan bawa sampai mati. Sekarang dua anak anak aku dah di asrama terasa sunyi sangat di rumah....Hhhmmmm....nak tambah lagi ke????

Comments

Popular posts from this blog