Happy Birthday
.
Ba nak ucapkan selamat harijadi untuk Adah pada 5hb March yang lepas. Sekarang cukuplah umur Adah 5 tahun. Alhamdullillah Adah dah besar dan cerdik. Masa Umi mengandung Adah' Ba dah agak mesti perempuan dan Ba yang kasi nama Adah yang panjang tu dengan restu Umi. Sekarang Adah dah pandai membaca dan mengira dan Ba harap Adah akan menjadi seorang anak yang pintar seperti abang dan kakak.
.
Setibsnys aku di rumah Adah dah ingat kan aku tentang hari jadi dia. Dia kata dia nak buat di sekolah untuk sambut dengan kawan kawan. Aku iakan sahaja. Tapi aku masih merancang program aku pada masa itu dan mungkin terpaksa lewatkan sambutan hari lahir dia. Pertama sekali aku terpaksa menghantar mertua aku ke utara. Dia pun dah lama menemani isteri aku di rumah dan pastinya merindui kampung halaman nya. Keduanya aku kena ziarah ibu aku yang keseorangan di kampung. Lepas tu aku nak ke Penang untuk menziarahi anak saudara aku yang baru menjalani operation dan untuk mencari dvd cetak rompak seperti biasa.
.
Oleh kerana persiapan untuk hari jadi aku tak sempat nak buat maka aku suruh wife aku yang aturkan untuk dia. Di samping itu aku ajak Adah aja untuk menemani aku ke kampung sebab yang lainnya bersekolah. Oleh kerana time aku pack sangat aku cuma sempat bermalam selama satu hari sahaja di rumah ibunda dan terus bergegas balik ke Sungai Buaya. Anyway aku dah sempat selesaikan semua hajat ibunda di rumah.

Seronok aku nengok anak anak kecil ini menadah memohon doa.

Umi kata biar aje umi buat kek coklat. Tapi Adah nak juga kek dari kedai. So Umi beli lah kek barbie tu.....
Apasal muka masam mencuka aje?? Orang kalau birthday mestilah happy happy.

Bergambar berramai rami dengan cikgu cikgu dan kawan kawan.

Cepat la potong kek tu...kita orang dah lapar dan dah tak sabo nak makan...cepat lah....cepat lah...

Cikgu...saya nak tambah lagi.....kali ni potong besar skit...

Comments

Popular posts from this blog