Jom Baca Buku Cerita
.
Baru ni masa aku pergi berjalan jalan ke Midvalley dengan anak aku Ubai dan Hadi sempat aku singgah sebentar ke MPH book store. Hajat sebenar ke sana untuk menghadiri pameran property MAPEX. Sesaja nak nengok kondo mana yang bersesuaian. Ronda punya ronda dalam tu, rupanya harg kondo semakin mahal. Sudah tak ada lagi harga yang 200k ke bawah. Hhhmmm......... Dalam keadaan ekonomi meleset yang tak nampak sinar tu elok aku bermimpi di siang hari sahaja. Pertama sekali, kalau nak beli rumah sekarang memang risky. Buatnya developer bankrup, sekali dengan aku boleh jatuh bankrup. Jadi simpan aje niat yang terpendam tu.






Lepas tu kami terus menuju ke kedai skate board untuk Hadi. Dia kata nak beli baru sebab yang lama dah jual pada kawan dia. SO aku tambah duit aku skit. Kali kedua aku kena paw ni. Lepas tu terus kami menuju ke MPH Book Store sebelum berangkat pulang.
.
Aku kalau shopping memang tak ambil banyak masa. Apa aku nak dah ada dalam kepala jadi senang aku nak cari. Aku terus ke bahagian fiction book and nampak cerita Duma Key by Stephen King. Aku tak pernah baca buku dia, tapi aku tahu movie from his novels memang best. Macam cerita Shawshank Redemtion and The Green Miles. Buku ni aku dah baca half way. Entah bila nak habis aku pun tak tau. Pas tu aku nam pak buku Tomi 2 in 1 tu. Aku terus capai sebab murah gak. Aku sudah baca dua buah buku Tomi ni dan yang paling best ialah buku The Messenger. So the next book yang aku nak baca mesti ok kot.
.
Buku The Memory of Keeper's Daughter ni aku baca ulasan dalam forum novel Shaferi.....baca jalan cerita best juga. Yang penulis satu lagi tu aku baru mula nak berkenalan. Anyway semua sekali habis lah dalam RM120. Bila aku nak habis baca buku buku ni entah lah.... Hanya masa yang menentukan. Harap harp aku jaws nak habiskan buku buku ni.

Comments

Ghazali said…
Kita dah baca dah kisah Memory of keeper's Daughter ... hehehehe

Lagi satu, nak suggest, you beli buku RAMLI MURSHID ... bahasa Melayu, tapi lain dari yang lain ...

Memang SEDAP!!!!!
Abu Ikhlas said…
Ghaz

I can understand bila hang kta hang dah baca buku tu.......anyway bila aku boleh baca buku tulisan Al- Ghazali..........hehehehe...satu penantian..
Ghazali said…
Abu Ikhlas;

Dia kena kasi Sifu lalu dulu hahahhahahahaa

Tak sabar nak baca nukilan What A Wonderful World hahahahhahaaa
Abu Ikhlas said…
Ghaz,
Aku dah lama nak tulis tapi dok stuck dgn hobi aku ni....macam cerita DUMA KEY tu......aku dah mcm Edgar Freemantle.....tapi aku buat x stitch...mungkin pshycic ability tu belum datang......telepathy...hahahah

Popular posts from this blog