Jom Main Gitar
.
Sebenarnye aku bukan pandai main gitar pun. Saja aje ajak korang main. Senang cite satu alat music pun tak pandai. Setakat petik besa2 tu ok la. Minat tu ada gak tapi bila dah tua cam ni minat pun dah kurang. Kalau aku belajar betoi betoi main gitar mesti dah pandai main macam Carlos Santana. Silap silap terer dari dia. In general memang aku suka music. Orang kata untuk hiburkan diri sendiri.
.
So balik baru ni anak sulung aku Ubai dok jek aku nak beli gitar. Dia kata kawan kawan semua dah main gitar. Aku tanya dia' dah pandai ke main. Dia jawap skit skit aje. Tapi masih belajar. Aku jawap balik kalau nak main kena serious skit. Masuk kelas baru best. Tahu baca kod dan cipta lagu. Baru leh jadi pro. Kalau setakat besa besa rugi masa aje. Dan syart pertama aku ialah jang sebab main gitar pelajaran kantoi. So far nampak dia pandai bahagi masa. Entah lah kalau aku dah jauh depan mata. Tapi aku memang trust anak anak aku sebab alhamdulillah mereka dengar nasihat dan pegang pada janji. Jadi sehari lepas aku landing di rumah terus aku ajak depa ke Bukit Bintang untuk cari gitar.


Bila masuk aje kedai' aku pun tanyalah toke tu apa function gitar and harga. Buat buat terer lah konon. Dia pun explainlah kat aku pasai classical and akustic gitar ni. Aku pun berlagak terer lah.

Ni lah anak teruna sulung aku Ubai yang dah kemaruk nak main gitar. Nak jadi artis ke?????
Ci wah ...dah pandai goreng ke????

Gitar ni ada berbagi bagai jenis dan berlainan harga. Rupanya tak lah semurah yang di sangka kan. Anak aku siap cakap, kalau beli yang murah bunyinye tak steam...ewah...ewah.... pandai lah kome yeee...

Pilih lah yang mana berkenan. Aku tau sangat, bila aku balik aje ke Malaysia, masa ni lah depa nak paw aku cukup cukup. Tak apalah kita kerja pun untuk keluarga gak. Apa yang kita makan dan pakai itulah hak kita. Yang juta juta dalam bank cuma amanah aje......tapi kena ingat juga jangan membazir...

Comments

Popular posts from this blog