Rumah Melaka
.
Dua hari lepas aku ke Alor Gajah Melaka untuk menziarahi anak aku. Sudah lama aku tak kesana. Seingat aku kali terakhir aku kesana ialah sepuluh tahun yang lalu. Lama tu.... Bila sampai ke Melaka aku suka lihat rumah melaka yang unit dan comel. Terutamanya bahagian tangga yang cantik dan having that kind of welcoming and hospitality. Boleh di katakan semua rumah sebegitu. Sementara menunggu pukul 10.;30 baru boleh masuk ke sekolah, aku bergerak dan terus memandu ke Masjid Tanah. Sepanjang perjalanan tu lah aku lihat masih ada rumah Melaka. Tapi sekarang sudah tak banyak sebab telah di ganti kan oleh rumah rumah yang modern oleh generasi baru. Kebanyakkan rumah Melaka mungkin di dirikan oleh warga tua dahulu dan telah di ubah suai oleh pewarisnya.
.
Aku ada ramai orang Melaka sebabgai sahabat baik aku. Kebanyakkan nya tak lah se "cute" rumah Melaka...hehehehehe.... Orang Melaka kalau baca jangan marah ye sebab tak semua kan.... Kalau kawan aku sorang tu orang mMelaka kalau di usik mesti nak keluar perkataan 'cela**' sebab dia kata inilah ciri ciri orang Melaka suka maki......betoi ke...hehehehe. Dah budaya cam tu nak buat cam ne kan. Anyway enjoylah gambar di bawah ini no sebagai tahun melawat melaka...








Comments

Popular posts from this blog