Melaka Bandar Bersejarah
.
Harı ahad aku zıarahı anak aku dan ambıl kesempatan untuk melawat bandar Melaka. Anak aku kat asrama pun dah borıng dok terperok kat asrama. Apa lagı kamı decıded untuk ke bandar Melaka. Kami ikut hıghway dalam yang terus ke Bandar Melaka yang mengmbıl masa selama 30 minit. Sebelum tu aku dah call kawan aku orang Melaka bertanyakan hal hal Bandar Melaka. Maklumlah aku dah lama tak kesana sebab selalu menuju ke utara sahaja.
.
Apa bila kamai sampai ke bandar Melaka aku tercari cari signboard untuk ke Afamosa. Aku terus mencari dan mencari sehingga aku terpaksa keliling bandar Melaka sampai 3 kali. Aku dah naik tension. Apalah susah sangat ke nak letak sign board untuk menuju ke situ. Kat Melaka mana lagi nak pergi kalau bukan ke area Afamosa tu. Patutnya kerajaan negeri patut letak guide untuk ke situ. Baru senang. So aku pun pusing sekali lagi and just follow my gerak hati. Tetiba aku masuk ke dalam kawasan bandar lama dan aku semakin yakin yang aku sedang menghampiri kawasan Afamosa.
.
Apabila sampai sahaja kesitu aku terkejut jugak sebab dah lain benar. Jalan semakin sesak dan manusia semakin ramai. Satu masalah lagi aku nak cari parking. Aku pusing lagi satu pusingan di bandar lama ni just to find a parking space. Finally dapat juga dekat dengan gereja merah tu. Nak carı tempat teduh untuk makan pun susah jadi kami terpaksa makan di dalam kereta aje lah.
.
Aku rasa kawasan ni dah cram sangat. Kawasan parking kurang dan jalan pulak sempit. So untuk sesiapa nak ke sana aku advise tolong datang awal untuk dapat parking dan avoid traffic jem.







Enjoy ajelah gambar gambar di atas ye...

Comments

Popular posts from this blog