Jangan lah Ke Tempat Ini Pada Hari Ahad
.
Selepas aku dan anak anak aku selesai urusan di Low Yat and Bukit Bintang' kami terus ke IKEA untuk jimat kan masa. Aku nak beli beberapa barang yang member aku kirim dan sesaja untuk habiskan duit mana patut. Kebetulan hari tu Ahad dan sudah dekat pukul 4 petang kami sampai di Ikea Damansara. Aku ingat tak ada lah ramai sangat orang. Rupa rupanya orang terlampau ramai dan aku terpaksa parking di luar, di tepi jalan. Itu baru di luar. Bila aku jejak saja kaki ke dalam, masyalllah macam tak percaya aku di buatnya. Orang nya terlalu ramai seperti pasar borong Selayang. Aku rasa pasar borong selayang pun tak seramai itu.
.
Selalunya aku ke IKEA pada waktu pagi sebab tak ramai orang dan lebih selesa untuk memilih barang. Ini tidak, tambahan pula dengan ramainya kanak kanak yang melompat di atas katil dah sofa. Aku nengok pun pening kepala. Kalau nak aku memang tak akan buat macam itu sebab aku dah beri aturan katau nak shopping. Mesti pandai jaga diri dan disiplin. Kalau aku jadi mangement IKEA sudah pasti aku tak benarkan kanak kanak bawah umur untuk masuk ke dalam.
.
Aku rasa yang belinye tak seberapa tapi yang menjamu mata and hang around yang banyak. Memang aku dah serik untuk ke sana lagi pada hari ahad and public holiday. Kalau tuan tuan dan puan puan tak percaya cubalah..... Lihat aje gambar di bawah ni....


Comments

zura aini said…
Lama tak komen di sini.
Kami ada pengalaman buruk semasa ke ikea hari ahad, bila diingatkan balik rasa nak baling je pinggan ke muka cina tu, sabar je, kita ada adab. Tak sempat kitaorang habis makan dia dah duduk, punyalah takut orang lain nak grab the seat. Que nak ambil makanan je dah dekat sejam.
Abu Ikhlas said…
zany,

Sebab tu I kalau ke Ikea mmg avoid sunday mornıng. Suka pegı pagı harı kerja...selesa x de org.
Ahmad Al-Hadi said…
aku lagi senang ... xpayah pegi ikea langsung.... hahahaha.... buat letih je badan.....sama je kat tempat lain.... xpayah kecoh kecoh....
Ahmad Al-Hadi said…
aku lagi senang ... xpayah pegi ikea langsung.... hahahaha.... buat letih je badan.....sama je kat tempat lain.... xpayah kecoh kecoh....

Popular posts from this blog