Check In Counter



Jangan terkezut pulak bila nampak timbang tu. Bukan nak jual iakan atau daging di musim raya ni. Tapi nak kasi petua bagaimana cara nak elak dari kena 'paw' oleh si bengong kat airport bila nak balik Malaysia nanti.
.
Katalah bagage ko rang dah sarat 20kg, korang janganlah panic. Kalau berat lebih lagi letak aje dalam hand luggage. Tapi korang tau kan bila sampai kat kaunter, kalau bag korang dah cukup atau hampir pada 20kg, sure pegawai bengong tu suruh korang letak semua beg kat tangan termasuk hand luggage and beg computer. So berat akan bertambah and korang akan kena 'paw' fron usd7 to usd10. Itu bergantung kepada emosi si pegawai yg bengong tu. Untuk mengelakkan dari di 'paw' dan menyakitkan hati, bila nak chek in make sure letak hand luggage and beg computer jauh jauh. Jangan bawa bersama dekat kaunter.
.
Lagi satu aku nak beritahu, mesin timbang dia tak pernah calibrate pun. So nasiblah pada kita semua. Masa aku nak balik baru ni bila sampai ke kaunter, aku pun letaklah atas weighing mesin tu. Berat dia cuma ngam ngam aje 19.8kg. Lega aku rasa. Masa tu beg yg aku nak bawa masuk kabin berat dekat 10kg aku letak jauh atas bangku. Lantak pi lah. So bila sampai turn aku selepas penat beratus yg tak terurus minah tu boleh kata dengan seyuman macam tong pecah yang kaunter tu tak leh check in ke KL. Aku memang bengang masa tu. Memang aku sumpah dia . Masa tu posa aku pun dah kurus. Leh imagine tak aku terpaksa berbaris lagi ke next kaunter. Memang bodoh and mangkok. Bila tiba giliran aku pulak to the next kaunter' aku letaklah baggage aku yang berat tu. Then mesin tu tunjuk cuma 18.2kg aje. Tu dia lari dekat 2kg compare dgn mesin yang sebelah tadi. Sure tak calibrate. Next time kalau minah and mamat bodoh tu argue berat beg korang' mintak timbang pada sume masin. Tunjuk skit sapa yang bodoh tu.....hehehehe....tapi last last dia 'paw' korang gak....hehehehhehe

Comments

shakry said…
salam pak abu, selamat berpuasa dan banyak bersabar .. dulu masa kita siap suruh timbang dengan jam tangan lagi .. apa pun selamat berhariraya bersama keluarga, maaf jika ada yg terkasar bahasa. Nanti bila pak abu nak pi sana lagi bawak CD upin & Ipin bagi dia orang tengok, hehe.
Salam Aidilfitri, tahun ni saya balik KB...

Popular posts from this blog