Dari SOGO ke Jalan Tunku Abdul Rahman




Dari SOGO terus ke Jalan Tungku Abd Rahman untuk beli baju melayu anak teruna aku. Beli dua pasang satu warna ungu and satu lagi warna choklat. Hadi punya kena cari lain sebab tak ada yang elok aku berkenan. Bila ada saiz pulak tak ada. Orang punya lah ramai mak datuk. Aku beli 8 helai kain pelikat untuk di hadiahkan kepada abang abang aku dan ipar ipar aku. Untuk Abe Omar aku tu dah kasi awal awal untuk sembahyang raya. Harga RM20 sehelai. Baju melayu pula sepasang RM100 dan kalau siap dengan sampin dapatlah RM130. Lepas tu ronda lagi and siap tertinggal anak aku si Ubai. Jenuh dok melilau cari. Call pun tak dapat teka kat mana. Dah la jalan sempit' sesak dan panas. Then terus cari serunding ikan untuk bawa balik dan popia serunding untuk Shahrizal. Kesian pulak kat dia sebab tak balik raya mesi dok nangis dalam bilik dgn Abe Omar aku tuh. Dak beso tak payah sedih sedih la noooo. Nanti aku balik akan aku bawa kueh raya kat korang. Yang kelakar tu masa aku dok meraba tangan anak lelaki aku si Hadi tu kat belakang' tertiba terpegang tangan pompuan mana tah. Cepat cepat dia tarik tangan dia dan aku pun terus terkejut. Dengan tersipu sipu aku minta maaf. Mujurlah hubby dia tak persan' kalau tidak dapat satu lempang percuma. Hehehehe....... Itulah bahana kalau datang tempat macam ni. After beli aje semua tu terus aku balik ke Maju Junction and blah. Sampai rumah terus solat zohor and pas tu terus tido. Sedar sedar dah dekat 6.30 petang.............

Comments

Popular posts from this blog