Jom Beli Curtain
.
Last week end aku keluar ke Bazar sebab nak beli day light curtain. Mula tu tak ada niat nak beli pun. Lagi pun aku dah lama tak ke bazar waktu week end lagi sebab lebih suka lepak kat bilik untuk siapkan projek sendirian berhad aku. Satu hari aku call my wife and dia beritahu nak cari day light curtain untuk bilik kita. Yelah dah bertahun tak beli dan yang lama dah koyak rabak. Jadi aku kata biar aku beli di sini saja sebab lebih cantik dan murah dan sarat dengan embroidery. Pagi dekat pukul 9.30 aku , Isnin, Hj Hisham dan Shah ke bazar untuk memenuhi matlamat tersebut.

Aku bab bab nak beli ni memang cerewet. Mula nak beli 4 meter saja tapi semua nya 6 meter and pekedai tak nak potong. Mahu tak mahu belilah juga 6m yang aku berkenan tu. So aku kata kat my wife kita pakai yang lama untuk bilik dan yang baru untuk sliding door and tingkap depan untuk ruang tamu. Curtain ni bagus sebab drop pun dah more than 4m. Kalau nak beli ukur ikut width and tak payah nak sambung sambung sebab potong ikut width aje. Cuma drop tu kena potong untuk sesuai dengan tinggi tingkap atau pintu. So dah settle aku punya curtain.

Ingatkan aku sorang nak beli, tapi Isnin pun teringin jugak untuk beli pada wife dia. Boleh lah melaram pada hari raya nanti. Mesti cantik umah hang. Curtain ni kalau nak guna untuk buat kelambu pengantin pun sesuai. Mesti romantik dan rsa macam malam pertama gitu. Mesti wife rasa macam baru aje jadi pengantin and masih baru lagi...hehehe. Finally Isnin pun beli juga 5m. Harga macam macam ada. Kalau sarat dengan embroidery mau dekat 16USD per meter. Yang kami beli cuma RM35 per meter sahaja. Tak lah mahal kan. Aku pernah nengok kat Metrojaya yang design lebih kurang sama saja untuk sliding door 8-10 kaki, mahu dekat RM1200. İni baru RM2oo dah dapat sepasang untuk sliding door.
Tuan Haji, tak nek beli ke untuk Mak Andeh mung tuh. Mesti dia suka kalau mung beli. Bila balik nanti bukan saja dia tunggu mung di pintu dengan tongkat, air dan menunjuk betis lagi tapi satu pelukan erat yang istimewa buat mung dia akan anugerahkan. Tak ke gitu Mak Andeh..... Kalau mung nak nasihat aku nak pilih yang mana nanti aku leh rekomenkan. Esok pagi suruhlah Mak Andeh nengok blog aku ni supaya dia nampak mana yang berkenan di hati. Kalau nak lebih terperinci cuba nengok blog aku tahun lepas antara bulan March and April.

Tuan haji kalau orang tanya mung orang mana, mesti dia kata dari arab. hahahaha...tak apa lah...Arab Paka.... Aku rasa nama Syed atau Sheikh kat pangkal nama mung dah tertanggal lah. Kalau tidak mesti orang kata tok Arab dari Sudan. Cuma rambut mung aje tak kinting. Kalau abang Omar aku tak leh pangkil tok arab sebab mata dia sepek skit. Tapi kalau orang kata dia dari keturunan Laksamana Cheng Ho orang percaya kot masa singgah kat Ganu 1000 tahun dulu. Apa apa pun gurau aje no. Janganlah Mak Andeh suruh delete blog and nak saman aku lagi. Apa apa pun aku nak ucapkan Selamat hari Raya, maaf zahir batin walau lambat lagi nak sambut. Lastly terimalah pantunraya dari aku

Hari Raya Puasa
Lembu kari masak
Hujan turun susah
Baju habis basah...

Comments

Popular posts from this blog