Car Boot Sale
.
Sapa kata CBS hanya famous di UK saje? Kat sini pun ada. CBS ni macam dadah. Kalau orang yang pandai cari barang boleh ketagih. Pernah dalam ada orang beli satu lukisan di CBS lepas tu lukisan itu di lelong dengan harga lebih dari satu juta pound. Aku tak adalah ketagih. Tapi aku tahu apa barang nak di cari. Di CBS biasanya mereka menjual barang second hand atau barang yang baru yang tidak di guna.
.
Di UK dulu para isteri pelajar Mesia menjadi begitu ketagih untuk mencari dan memberi teroli sorung yang boleh di letak tea minuman dan kueh. Kira menjadi rebutan lah. Kalau tak percaya cubalah pergi ke rumah mereka di Malaysia pasti ada teroli tersebut walaupun satu. Jadi kerana demand tinggi seawal pagi mereka dah pegi. Kadang penjual baru nak buka boot kereta mereka dah stia menunggu. Begitulah ketagihnya CBS. Aku pun beli juga tapi aku suka cari buku dan beli pram mother care untuk anak sukung aku masa di sana. Sampai sekarang masih elok. Itu pun sebab murah. Nak beli ori mana mampu, masih student katakan.
.
Berbalik cerita CBS dan teroli tadi.....di Manchester ada seorang keluarga ni, yang isteri dia suka sangat beli teroli. Siap di beli untuk nenek, mak, makcik, adik dan boleh kata se entario keluarga lah. So sebab passion dia pada koleksi teroli maka seluruh warga Manchester panggil dia Mek teroli. Kalaulah nama dia Zainab...orang akan panggil dai Zainab Teroli. Kira Teroli dah jadi macam surname. heheheheh......So di sini aku pun ada gak barang nak cari kat CBS ni. Kalau last week aku beli pokok...hari ni aku dah beli...traaaaa......

Omboi makcik makcik...mana bekenan pilih saja nanti nyesal...
Segala tok nenek di angkut dari rumah. Dari paip, kasut, baju, pinggan dan macam macam lagi. Murah aje....tambahan pada waktu inilah paling sesuai untuk buat spring cleaning.
Aaaa.....tu dia yang aku beli. Kendi crystal dan candle vases. Cantikkan..? Tak mahal cuma 12 ringgit saja semua tu. Kalau nak beli ori memang mahal dan susah nak cari. Mana tau lepas habis projek nanti boleh aku buka kedai jual barangan antik pulak...hehehe

Comments

Unknown said…
Hahaha....teringat dulu masa balik UK ke malaysia sanggup angkut troli tu naik kapalterbang sebab mak kirim.So nampak nya I am not the only onelah yang suka beli troli ni ye....

Enjoy reading your blog esp barang barang yang di jual kat sana.
Abu Ikhlas said…
surıa...sanggup no bawa naık kapal terbang.....pramugarı tak pınjm kejap ke untuk pakı kat busıness klas.......sanggup you no...boleh ımagıne la...mmg kelkr
Mohamad said…
amboi g car boot sale lagi.. ade model lagi... saja la tu.. ingat sikit awak tu ada anak isteri kat umah... jangan pulak balik nanti tambah satu lagi ... dan lagi dan lagi....
Abu Ikhlas said…
bro...skg dah pandai cari barang iaitu crystal lama...boleh nanti buka kedai barang antik

Popular posts from this blog