Crystal From Republic Czech

Ni koleksi terkini. Sekarang aku dah pandai cari barang di CBS. Kalau orang tak pandai cari barang memang susah nak appriciate. So jalan punya jalan dengan mata dok mencangak cangak ke sekeliling tetiba aku nampak this old russian lady jual benda alah ni. Aku tanya berapa? Dia cakap russian lebih kurang 200Manat. Aku congak dan kira baru dalam RM30. Dia kata dari Prague. Aku tahu sebab aku dah kesana. Tapi masa di sana aku tak beli satu apa pun crystal sebab mahal sangat. jadi benda ni mungkin second hang murahlah. Jadi koleksi aku la. Silap silap dah tak cukup dispaly cupboard aku tu. Terdapat satu kendi dan tujuh buah gelas. Mungkin lapan gelas semuanya tapi satu dah pecah sebab tu dia jual. So jenuh lah aku kendong benda alah ni dalam kotak. kalau member aku Che Mat tu nengok mesti dia jeles lagi....hehehehehe.....kan aku dah kata nak buka kedai antik.....

Comments

Mohamad said…
Wah banyak oleh2 yang nak di bawa pulang... So far tak nampak pun oleh-oleh utk kawan kau tu...Untuk anak-anak ade... Hmm mungkin crystal kot atau teko. Harap-harap gitu la kan. Mana la tau rezeki... Hang ni kan memang murah hati kan.. So nak aku ambil di airport ke? Bile hang sampai kalau petang OK la juga lepas office. LAgi pun esok aku cuti...
Abu Ikhlas said…
AAku sampai nanti wife amik sebab dah rindu sgt.

Popular posts from this blog