Nak Beli Blazer Pun Ada
Hari ini aku ambil gambar gambar blazer. Banyak gerai yang menjual di sini. Ada dari China. Ada dari Turki dan ada juga dari Italy. Aku tak berapa gemar blazer sebab aku tak reti nak pakai. Lagi pun aku mana la ada majlis majlis rasmi. Aku hanya macai terhormat saja mana bergaya nak pakai benda cam ni. Tie yang ada dlm koleksi aku pun hanya pakai masa pegi interview cari keje aje.

Kalau nak beli blazer ni yang penting kena ukur di badan sendiri. Barulah rasa sesuai tau tidak. Cuma si peniaga ni hang kan aje dgn hanger. So nampak tak cantik lah. Cuba letak pada manequin ke maru lah ada ummphhhh. Patent macam macam ada. Yang fit ada...straight cut ada. Yang belah satu di belakang ada dan belah dua pun ada. Pendek kata siap duit ajelah.
Bebudak sini banyak yang beli blazer ni. Ada yang kata beli untuk bapak dan ayah mertua untuk ke masjid. Kelakar pulak ke masjid nak paki blazer. Tak ke pelik.... Hehehehe. Tapi aku kata kat depa alah korang beli nak pakai jumpa Tok Kadi la tu.... memang sesuai sangat. Macam cerita P Ramlee Madu Tiga tu la. Tetiba aje pakai sampin nak makan kenduri. Orang lelaki memang pandai auta kan.
Berbalik pada blazer ni..harga dia murah sangat bergantung pada kain. Normally kalau buatan Italy mahal sikit tapi kalau dari China lebih kurang USD40-USD60. Silk lagi. Aku nengok kod yang Amin beli dulu tu. Siap kilat kilat baru USD40 siap dengan seluar. Kalau nak cuba suai padan bukannya susah di bazar ni. Ada kontena di sediakan. Sedang aku dok ambil gambar tetipa pakcik ni gairah suruh aku ambil gambar dia. Suka bukan main. Ye lah aku dok sibuk ambil gambar kod kat kedai dia kena la ambil gambar dia sama. Tu lah kalau org kata sini tak ada apa memang silap......duit boleh habis . Aku selalu ingat bebudak di sini " Duit yang anda pakai dan makan itulah hak anda semua tapi yang juta juta dalam bank semua Allah taala punya." So tak boleh la nak kedekut dan tak boleh juga nak membazir.....kena lah berbelanja dengan berhemah.

Comments

Popular posts from this blog