Jom Ke Pekan II
.
Ini riwayat dan hikayat ke pekan II. Jangan terkejut ye.... Kadang bila ke pekan tak ada langsung nak shopping moping ni. Just nak melepaskan rasa boring dan dungu dek duduk di kem dah beberapa hari. Ada orang keluar nak cuci mata...ada nak enjoy...ada nak shopping dan macam macam lagi. Aku ke pekan sebenarnya nak teman kan Zahrin untuk shopping dan keduanya nak gunting rambut. Yelah rambut rasa dah panjang dan rimas. Last week datang juga nak gunting tapi tetiba ramai orang dan hair dresser tu ada seorang aje. Mampuih aku nak tunggu. Sampai Malik dah menang main dam dgn budak sekolah tu dah berapa kali entah lah. Finally aku give up sebab lama menunggu. Hari ini pegi lagi. Ingat lepas shopping leh pegi tapi badan dah penat dan mengantuk baik balik.
.
Orang kata kalau datang pekan ni kalau tak shopping tak sah. Aku kalau datang mesti tak miss beli kacang and yogurt. Yummi...sedap dan murah. So sambil dok nengok si Zahrin shopping aku pun ambilah gambar2 table ware yang cantik cantik ni. Banyak datang dari China, Jepun dan Turki. Jom kita nengok apa yang ada...

Tu dia, teko, mangkuk dan cawan. Walu pun aku penggemar teko, aku tak berapa bekenan teko ni sebab terlampau berkilat. Aku suka yang natural skit yang warna tak glaze sangat.
Pinggan ni cantik dan unik. Barapa harga entah. Elok untuk jadi hiasan dinding dan untuk pinggan hidang biskut atau kek. Lukisan daun tu amat teserlah dengan urat urat daun lagi.

Aku pernah beli bawa balik teko ini. Tapi bentuk lain skit. Mana nak dapat dan cari di Mesia. Made in China dan memang sesuai untuk bancuh teh atau kpi sambil berborak borak seisi keluarga. Teserlah suasana kampung. Apa tah lagi kalau pakai dapur kayu macam orang dulu dulu mesti timbul berbagai bagai nostalgia. Tapi bebudak muda sekarang manalah alami keadaan semua tu.
Sambil Zahrin dok belek belek cawan dan pinggan aku pun ambil kesempatan untuk ambil gambar teko dan perhiasan dapur ni. Kalau beli mahal mahal tak pakai buat apa kan.....
Pinggan hiasan tau untuk hidangan. Kalau Chef Wan nampak mesti borong habis.
Harga aku tak berapa pasti tapi design unik macam design di zaman ottoman. Tapi kalau tak silap aku pinggan ini di buat dari Jepun.
Inilah cawan yang telah menjadi milik Zahrin. Dia beli dalam 250 manat. About 12 USD aje. Ok la tu. next time klalau amu pi rumah hang, jamulah aku minum cuppocino dlm cawan tu tau. Kalau hg lupa nanti aku ingatkan la....... nak juga rasa cawan Turk....hehehhee

Comments

Mohamad said…
hai tak memborong ke tea pot tu.. borong la dan sedekah jariah kat jiran tetanga kat selasihsari tu.... murah rezeki hang. kalau rasa susah nak bawa. pakai pos aje tapi make sure bungkus elok2 .... tak nak putih mata aje samapai sini dah berderai....
Abu Ikhlas said…
hhmmmm....tulah tapi bentuk tu dah ada kena cari yang unique skit la....

Popular posts from this blog