Karnival Sukan - Preliminary Round
.
Hari Sabtu semalam, 26hb May kita start sukan kita ala liga. Ada 5 acara di lakukan. Untuk pusingan pertama ni Team Hijau akan berdepan dengan team Kuning manakala Team Merah akan bertemu Team Biru. Semuanya bersemangat beno untuk menang. Zamri dah mula perang psykologi kononnye tapi team lain ada strategi tersendiri. mari kita lihat apa yang berlaku semalam.
Sebelum sukan di mulakan briefing di berikan mengenai jadual dan undang undang. Baju semua tu beli sendiri sebab sponsor yang di janjikan belum kunjung tiba. Bila nak dapat entahlah...mungkin dekat hari sukan kot...harap harap janganlah seperti menunggu bintang untuk jatuh keriba.......Encik Raja...cepat cepatlah semua orang dah semangat ni jgn anti climax dah sedih nanti semua peserta.

Ini perlawanan pertama volley ball. Aku main kejap setakat cukup korum. Mana penah main. Kalau main hoki ke...golf ke...kriket ke...pandai la aku main. Tapi orang local semangat dan pandai main. Sungguh sungguh depa main. Setiap kali pasukan Biru dapat point mesti pasukan Merah macam bengang semacam...hehehehhe...relek la bukan dapat hadiah apa pun ...piala tempurung belum tentu dapat...Anyway pasukan Biru beats Merah 2-0 bagi pasukan lelaki dan perempuan. Hhhhmmmm...macam ratah sayur aje..... Pasukan Kuning pun kena ratah dek pasukan Hijau 2-0 untuk lelaki dan perempuan. Zamri mesti hot ni...sebab dah habis suara sokong pasukan kuning dia tu.


Pasukan wanita pun main gak. Tapi tak cukup korum so terpaksa amik seorang orang lelaki. Bila sever bagi servis aje kalau lepas net mesti tak dapat return kalau org pompuan jadi receiver. Pas tu pulak kadang tu kalau org pompuan serve peratus tak lepas pun banyak mesti kasi point pada opponent. Finally nak selamatkan dari kecundang dua lelaki main sesama aje sebab nak selamatkan pasukan sendiri. Aku ketawa macam nak pecah perut.....nasib lah.... Yang best tu penonton pun siap interfere umpire tak puas hati sampai dia jadi unstable...hehehehehe

Acara pool kalau orang lelaki main kira cepat lah skit. Tapi bila orang perempuan main terkial kial. Siap ada penonton guide lagi sebab nak habiskan game. kalau tak coach mau nye tamat dlm masa sejam. jenuh tu nak menunggu. Tapi awal awal lagi kita dah kata untuk ladies no skirt please..... Untuk Snooker ni pasukan Merah tewaskan Biru 4-2. Mana kala kuning pula menang keatas Hijau 6-0.....Eh betoi ke ni.....

Hijau kalahkan pasukan Kuning bagi acara table tennis. Kira tak rugilah Haji praktis siang malam pagi petang. pas tu siap invest lagi beli bat baru lepas satu...satu... Aku rasa semalam dok perasap kemian kot. Smash kilas Haji menjadi betoi. Hamdan tak mampu nak balas lagi terus menyerah kalah...... Tapi aku kesian kat Wak sebab dah berlatih berhari hari dengan aku tapi bila main aje terus ketaq lutut lutut dan kantoi....tulah kuning stand for Kantoi.....Ni mesti Zamri marah aku lagi...Pasukan Biru pula tewaskan pasukan Merah 4-1...kira masa main tu tak kuar peluh langsung....

Aku saja aje suruh si Jalal tu jadi pengadil bila bebudak pompuan ni main. Aku nengok dia macam nak kuar anak tekak dok bagi instruction. Mesti tension tahap gaban. Manakan tidak sebab 4 gadis pingitan tu tak pernah pun main pingpong. Main belasah aje.....Aku rasa kalau berterusan si Jalal tu jadi pengadil lastly pengsan kat meja tu aje.....Oklah Jalal.....saja nak kasi can kat hang. Tapi kalau nengok bebudak ni main leh pecah perut ketawa...

Ni pasukan Merah menentang pasukan Biru. Bagus bebudak ni main dan cukup sengit. Saling membalas gol. Akhirnya Biru menang 8-7. Ni satu lagi bukan pemain aje boleh influence pengadil tetapi penonton kat luar pun dua kali lima jugak. Azam main gak dlm dua minit terus pancit.....oklah janji ada semangat sukan
Aku di sini sebagai repoter dan manager pasukan biru. Sibuk sana sini dok ambil gambar. Tahniah pada pasukan Biru dan pusingan seterusnya kita belasah pasukan lain pulak ok....Kalau tak sayur pun a piece of cake pun sama jugak la tu.
Lihatlah aksi mereka ni. Skil bagus tapi nampak pantas betoi depa main.
Inilah tetamu terhormat VVIP Wak di tengah , Lan yang macam Amitab Bachan tu dan Fuad.
Ini pasukan kuning sedang menentang pasukan hijau dalam acara bola tampar. Kesian Zamri kesana kesini sorak pasukan dia tapi akhirnya kecut kantoi jugak. Tak apa next month jumpa pasukan kita pula ye....
Inilah team Biru dan Merah untuk acara volleyball sebelum perlawanan di mulakan.
Semangat semua tu......
Ni aku sempat juga ambil gambar perlawanan futsal antara pasukan Hijau dan Kuning. Selepas selesai aje aku tanya Zamri apa dia keputusan? Dia kata Kuning menang 3-2. Tapi bila aku tanya Saleh dia kata mana ada. Hijau belasah Kuning 11-2. Aku pun bingung ni...aku tanya Haji lagi. Haji jawap menang 10-3. Pas tu aku tanya pengadil .....yang seronok tu dia pon dah lupa....agaknya 10-3 kot. Sebenarnye aku dah tau tapi saja aje nak menyakat si Zamri tu...heheheheh...jgn marah no...kalau marah nanti aku doa ko dapat two more wives....heheheh
Para penonton futsal. Sorak lah kuat kuat pasukan korang tu...
Keputusan muktamat ialah Biru membelasah merah 4-2 dan Hijau membalon Kuning 5-1

Comments

Popular posts from this blog