Bila Spring Mencelah

Spring memang satu musim yang indah dan berwarna warni. Bunga bertaburan di sana sini dan buah buahan mula memutik. Di sini spring tak seindah kalau nak di bandingkan seperti di London, Paris atau kota Eropah yang lain. Sebabnya spring agak terhad di sini sebab georaphy yang amat berbeza. Walau pun mempunyai empat musin tetapi kawasan di sini agak kersang dari kesuburan.
.
Yang paling aku enjoy di sini bila spring adalah buah buahnya. Hari ini aku nampak bertaburan strawberi di jual di bazar. Aku beli satu bekas yang berharga 3Manat sahaja untuk aku lepaskan rasa kempunan. Tetapi anggur masih lagi belum kelihatan. Insyaallah bulan depan ada lah tu. Hari ini pula suhu panas juga tak seperti hari hari yang lepas masih lagi sejuk. Rasanya sudahlah dengan suhu shu yang dingin.
.
Kalau aku ada kitchen yang lengkap pastinya aku akan beli fresh yogurt, aku ambil strawberi dan campur bersama . Lepas tu aku akan blend sehingga hancur dan masukkan ke dapam peti sejuk atau masukkan ketul ais. Pastinya lazat sekali.

Comments

Popular posts from this blog