My Collection Of Vocabulary


Sehingga hari ini aku dah collect 357 vocab. Aku kutip dari novel dan buku buku yang aku baca. Nak tau dari jumlah semua tu berapa yang aku dapat ingat atau hafal??? Adalah 50% kot. Yang lain tu ingat ingat lupa. Hehehehehe....... Pening kepala aku nak ingatkan. Kadang hari ini ingat tapi esok lupa pulak. Memang cabaran di buatnya. Tapi semangat aku untuk hafal setiap hari tak pernah luntur and aku rasa dah improving banyak. Sometimes aku saja aje forward kat member suruh depa buat ayat and aku semak ayat ayat depa. Aku dah nekad akan terus cari vocab baru dan hafal maksud dan bagaimana nak guna sampai ke tua...... kira selagi berfikiran waras....heheheh.
.
Cuba korang nengok buku vocab aku tuh.....dah macam belacan dah. Aku dok hafal dan belek belk selalu. Aku pernah tunjuk pada anak anak aku macam mana aku collect words sume tu tapi depa buat dekkk aje...Entahlah. Mungkin depa belum dapat semangat seperti aku.

Comments

Anonymous said…
Bapak: Tengok ni.. buku vocab ayah.. ayah hapal tauu...

Anak1: (Iskk!?...)

Anak2: (Apa ayah aku buat ni?!!??)
Abu Ikhlas said…
hehehehe......tu la nak kena tunjuk...tauladan...insyaallah satu hari mereka akan mengerti....

Popular posts from this blog