The Blind Side

Dua malam lepas, selepas sembahyang maghrib dan isyak and after penat baca buku cerita Cutting For Stone, aku penuhi masa aku dengan menonton cerita The Blind Site. Cerita ni anak aku Ubai tolong down loadkan. Biasanya aku akan cari cerita cerita yang aku suka dan suruh anak teruna aku ni downloadkan. Bila aku balik copy aje sebab semua dah ready.
.
Cerita about abandoned child Micheal who was homeless and got no where to go for shelter. He got not enough clothes to comfort himself from the chilling night and has to go to the gym to seek shelter. While he was walking, he met Sandra Bullock ( Cannot remember her name) and she offered Micheal for a ride and accommodation. The passion and tie started to bind between the family and Michael. Finally Michael was taken as a legal adopted son to the white family. From there on Micheal started to learn the true way of life and how to build up his confidence from having an introvert character.
.
Cerita ni memang slow sikit. Susah nak cari orang yang dapat terima orang lain yang asing untuk hidup bersama. That white family really shows the true passion as being a responsible and caring people regardless of colours and races. Dalam dunia ni boleh bilang dengan jari orang yang boleh menerima orang lain dengan seadanya. Buat diri aku???? Hmmm...belum tentu aku boleh mempunyai sifat begitu. Tapi aku biasa berbudi pada orang lain tapi lastly aku kena kantoi...hehehehe. Jadi kena berhati hati. Kalaulah manusia mempunyai sifat sedemikian nescaya dunia ini akan aman damai. Bagaikan kehidupan di syurga lagaknya, atau bayangan kehidupan di sana. Kadang kita tak tahu amalan kita yang mana satu yang di sukai oleh Allah Taala yang membenarkan kita masuk ke syurga.

Comments

Popular posts from this blog