Income Tax


Salah satu acara wajib bila aku balik nanti adalah nak setelkan income tax. Walaupun gaji aku di sini tax free, tapi aku kena declare juga untuk pasti kan pada depa yang aku ni telah di bayar tax di sini oleh employer aku. Semua document dah ada. Tapi yang sakit jiwa tu file aku ni selalu terbang ke sana sini. kejap kat jalan duta. Pastu berpindah ke Pkan Atap. Bila check lagi bernomad kat Kelana Jaya. Lepas tu check lagi merempat kat Damansara Utama. And lastly balik ke Jalan Duta seperti belut pulang ke lumpur. Walau bagaimanapun aku kena double check lagi mana tau berpindah randah lagi. Balik nanti kena semak dulu file file incometax untuk pastikan semuanya tip top. Yang membengangkan walau salah depa tetap kita di salahkan. Tension memang tension.......

Comments

Popular posts from this blog