Nak Beli Kasut??






Kalau you all berpeluang ke istanbul, perkara yang paling best sekali adalah shopping. Terutamanya barangan kulit. Tak kiralah samaada beg tangan, jaket, talipinggang, kasut dan sebagainya. Orang Turkey ni (aku kadang meluat juga dengan perangai penipu depa ni) memang creatif dan patriotik. Sebab apa aku kata begitu? Orang Turkey ni Patriotik sebab kalau nak order atau beli barang mereka tak akan tahu tempat lain kecuali Turkey. Sebab apa aku kata kreatif sebab barangan mereka memang design best best. Kalau you all pergi ke sana susah betul untuk melihat immigrants seperti mat Bangla di Malaysia berkerja di sana. Boleh kata 100% orang tempatan yang memenuhi pasaran kerja.Aku bukan nak promosi Turkey pun....tapi itulah hakikat.
.
Semalam masa dok berjalan kat Yimpas ( ni kira shopping mall milik orang Turkey yg paling canggih di sini....kira cam ampang park aje) sebab nak buang masa aku jalan jalan nengok kasut kasut yang tersadai kat situ. Aku ambil gambar...saja saja. Aku nengok harga paling mahal pun USD100. Design boleh tahan. Kalau korang nak shopping kasut kat mesia memang tak ada banyak choice. Pi mai pi mai Bonia. Itu aje dan tak ada design yang exclusive skit. Mungkin korang tak sependapat dengan aku. Untuk pengethuan korang gmbar gambar kasut tu semua made in Turkey. Aku bukan nak beli pun. Anak anak aku pun dah komen sebab dah banyak kasut kasut aku yang tak terpakai. Hhmhmhmhmhmhm............

Comments

Popular posts from this blog