Rumah Ni Besar dan Cantik Tapi......

Ini lah rumah kita orang tinggal kalau ke Ashgabat. Kira macam transit house. kalau nengok pada rumah ni memang mewah. Tapi kalau ikutkan hati aku rasa macam nak cekek aje tuan rumah ni. Nak tau pasai apa...... Aku dah beberapa kali mandi tetiba air stop. Errggghhhh..... Dua hari lepas lepas buang air (aku tak nak lah cakap air apa....) bila nak istinjak aje air berhenti. Agin satu badan. Aku terus meluru pada jaga tu dan complen....... baru padan muka aku dan dia. Utensil plak very the basic. Kalau cawan tu aku rasa dua kali teguk air boleh habis. Punyalah kecil. Kalau nak bekas besar skit kena pakai gelas yang nipis. Silap hari bulan boleh pecah.
.
Towel pula kecil bukan main. Kalau orang besar cam anak Tuan Baba pakai mau jadi tarzan. Nak cantum dari hujung ke hujung pun tak leh. Aku belum pernah pakai washing machine lagi. Tapi aku di beritahu oleh kengkawan kalau sapa sapa nak pakai kena bayo....aduh.....dah la sewa umah tu mahal...tapi kemut pula tuh. Tak apa...tak apa......selagi boleh bersabo. Kadang nak melayan orang local di sini memang tension bangat. Aku rasa cukuplah sehingga akhir tahun ini. Dah puas rasanya. Lepas tu nak aku merantau ke kampung halaman aku semasa student dulu untuk beberapa minggu sebelum kembali ke Malaya. Ada sesapa nak ikut jommmm........

Comments

Popular posts from this blog