Sayonara......


Insyaallah next week aku akan balik kampung...ye..ye... Bestnye bukan kepalang. Nak tau aku balik dengan apa...hehehehe...mestilah dengan jet persendirian aku seperti di atas. Mengapa? Tak percaya ke? Seperti biasa memang plan nak jumpa ramai orang. Tapi lastly tak seorang pun aku jumpa seperti yang aku jelaskan dalam blog aku yang lalu. Aku nak listkan apa yang aku nak buat dan doa doa semoga segala hajat aku akan tertunai.

1. 6th June - Pergi Lowyat untuk beli laptop untuk anak teruna aku and repair PDA acer aku yang dah kantoi internal speaker. Sapa nak beli PDA jangan beli ACER. menyesal aku rasa. Dah la speaker tu tak kuat. QAsyik aku dapat miss call aje sebab tak dengar. Kebetulan hari ni Bday anak dara aku Nisa Balqis. Apa hadiah aku nak kasi ekkk..... Mungkin aku beli hadiah pada dia kat BB.

2. 7th June - Nak bawa anak dara aku Nisa jumpa dentist untuk buang braces dia. Aku selalu usik dia, kali ni kalau senyum mesti dah nampak cantik dan manis.

3. Nak setelkan income tax. Tapi date belum di tetapkan. Semuanya bergantung kepada tarikh the Big Day.

4. Menanti the Big Day. Bila dah pasti the Big Day aku rasa lega skit sebab nak kemana dah tak ada worry worry lagi.

5. Nak jumpa member aku Hafiz and Maheran untuk discuss something yang very interesting. kalau semua dah sepakat kenalah bergerak ke utara pulak.

6. Pastinya nak menziarahi Bonda tercinta. Macam biasa aku tak boleh lama di kampung sebab banyak perkara perlu aku bereskan di rumah.

7. 14th June aku kena hantar anak teruna aku Safwan balik ke MRSM Alor Gajah. Dia cuma cuti seminggu sahaja.

8. 15th june is my bday pulak. hehehehe.....tak celebrate pun. Cuma mengingatkan diri bahawa diri ini semakin tua dan amalan kena improve.

9. 20th June bday anak teruna aku Ubai.

10. 24th june nak ke Trengganu. On the way to Kuala Trengganu nak singgah ke Kemaman untuk ziarah Pak Ungku. Sambil makan makan. Harap harap dia tak cabut lari bila aku datang. Aku tak datang satu gerabak Pak Ungku. kami berempat aje.

11. 26th June bawa anak teruna aku register di UITM Dungun. Hopefully boleh siap secepat mungkin then bergegas ke Kuala Lumpur. Sebelum tu nak ziarah anak arwah member aku kat Kuala Trengganu and zakat masih ada untuk aku berikan kepada mereka.

9. 21st June nak hantar anak dara aku balik ke asrama pulak.

10. Nak setelkan urusan bank dan transfer.

11. Nak beli buku buku kegemaran aku.

12. Pergi IKEA dan Sg BUluh dah menjadi kemestiaan. Rasa macam nak revamp and rejuvenate aje garden aku yang sekankang kera tuh. Nak kena cari juga kemboja yang warna vermilion tu. Dah tanam banyak kaji aje ada hal.

Sebenarnya banya lagi perkara dalam kepala otak aku ni yang tak tertulis. Cukup sampai di sini dulu rasanya.

Comments

Ahmad Al-Hadi said…
bila aku tengok kau beli pda acer tu memamng aku pelik sangat sebab tak pernah la aku tengok.... tapi aku diam je la sebab kau dah beli....hehehe....

Acer buat laptop or pc tera la... mana pernah buat pda....

Aku syor kau beli iphone or blackberry macam aku .... hohoho....
Abu Ikhlas said…
heheheh...hohohoho....hihihihih....wei mana nak korek duit bebanyak...
Ahmad Al-Hadi said…
Alaaaa.... dari asik rosak n repair je.... hehehehe....
Abu Ikhlas said…
Kodi.... tk ada lah selalu rosak...sekali ni je....tapi kdg mmg cam nak beli iphone je....hehehehehe...yg ni leh kasi kat wife aku kan....

Popular posts from this blog