Buah Delima



Aku suka makan buah delima. Di Malaysia aku suka beli, dan anak anak aku pun suka makan. Tapi buah delima tu aku rasa di impot dari Spain dan tidak berapa besar. Di Malaysia pun ada juga di tanam tapi buah nya kecil dan kelat. Nak tumbuh pun macam hidup segan mati tak mau. Sekarang masih lagi banyak buah delma di sini. Masa blan Ramadahn aku beli jugak tapi masam ya rabbi. Lepas tu aku dah semacam tawar hati nak beli walau ada juga yang manis.
.
Baru baru ni member aku spt di gambar cerita pasal buah delima dari Azerbaijan kampung nya. Dia kata di sana buah delima besar besar dan lebih quality dari di sini serta pokok pokok nya besar besar. Ye lah besar macam orang nye la kan. So aku kata klau balik ke sini kena bawa buah tu kat aku. Rupa rupanya semalam kawan dia datang ke sini dari Baku dan bawa beberapa biji buah delima dab sebiji dia hadiahkan untuk aku.
.
Cuba nengok buah tu betapa besarnya aku letak sebelah Romario. Kalau tak silap mau berat dekat 500 gram. memang aku percaya lah.....

Comments

Popular posts from this blog