Jom Layan DVD


Setiap kali balik ke sini aku akan bawa beberapa keping DVD untuk di layan dalam bilik. Aku selalu beli DVD cetak rompak ni kat Feringgi Walk Penang setiap kali balik kampung. Nak beli kat KL memang mahal dan tak berbaloi. Kalau beli kat Feringgi Walk cuma RM4 saja sekeping. Kalau beli lapan dapat satu free. Aku selalu layan dengan anak anak aku untuk beli apa cerita yang bagus. Aku cuba juga cari cerita yang di ambil dari novel John Grisham tapi susah beno nak jumpa. Bila aku tanya aje, penjual tu kata cerita lama dah so tak ada dalam stok. HHhhhmmmm..... Tapi kalau nak beli DVD ni kena selektif skit takut ada gambar yang mengarut mengarut. Kalau ada cerita katon memang aku beli kat anak anak aku.
.
Kadang tu dah banyak beli tapi masih banyak yang tak nengok. Tau sajalah bila balik Mesia mana lah ada masa nak nengok TV dan DVD sebab masa dah banyak terluang pada isteri dan anak anak. Cuma kalau ada badminton open live from Astro aku mesti layan jugak sebab dah minat. Balik pada DVD ni, sekarang aku dah program kan masa aku di bilik dengan sebaik baiknya. Bila aku nak baca novel. Bila aku nak habiskan hobi aku ni. Bila aku nak blogging dan bila aku nak chat dengan anak anak aku. Jadi masa aku memang padat dan sedar aje dah dekat pukul 12 malam.
.
Sambil menonton DVD ni aku pun layan lah minum kopi Mesia yang aku bawa dan sambil mengunyah muruku yang aku bawa berbungkus bungkus dari Mesia. BUkan apa, kalau ada member member yang bertandang ke bilik aku yang cosy and romantik ni adalah benda yang nak di makan. Kadang tu bila nengok cerita crime and murder banyak sangt pun tak bagus juga sebab hati ni lama lama akan jadi keras. No wonder lately nak doa pun airmata tak kuar kuar. So lain kali elok jugak aku nengok cite yang sedih sedih sikit, yang ada value skit. Hari tu aku nengok cerit di ambil dari novel Khalid Hussein kalau tak silap Flying the Kite..... bestttt sangat.

Comments

Popular posts from this blog