Happy 12th Birthday to Muhammad Nur Hadi

Dear Hadi,
First of all I would like to tell you that I miss you so much and not to say the least, Umi and the entire family. I wish I could fly and hug you even for a short while. I always wish all of you would appear in my dream every night and kiss me in this wonderful dream.
.
Today, Ba nak ucapkan selamat harijadi untuk D, semoga di murah rezeki dan dipanjangkan umur. Ba juga doakan agar D akan menjadi anak yang baik dan taat kepada perintah Allah dan kedua ibu bapa.
.
Masa berlalu dengan pantas tanpa di sedari. Sekarang genaplah umur D dua belas tahun. Ba masih ingat lagi semasa Umi melahirkan D di sebuah klinil swata, Sungai Petani. D di lahirkan kedunia ini pada awal pagi. Tubuh D kecil sahaja. Ba kata pada Umi sebab D nak keluar awal. Tapi Ba rasa bila balik nanti mesti tubuh D sudah semakin membesar dan pastinya ada perbezaan pada diri D.
.
Ba harap apabila masuk sekolah menengah nanti D akan lebih tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan dan cabaran hidup. Telah banyak Ba cerita pada anak anak Ba tentang maksud dan falsafah hidup kita di dunia ini. Yang penting apa yang kita belajar jadilah pedoman untuk hidup yang mendatang. Hidup ini tidak selalunya indah. Dan hidup ini juga seperti sebuah bahtera yang belayar di lautan luas. Kadang kala bahtera tersebut terpaksa berhadapan dengan ombak yang bergelora yang tidak selalunya tenang. Jadikan ilmu dan pengalaman hidup itu sebagai harta yang beharga dan kongsi lah bersama dengan mereka yang memerlukan.
.
Tadi, Umi bagi tahu untuk sambut hari jadi D dengan abang Wan pada hari Ahad. Apa apa pun Ba harap D pandailah jaga diri dengan baik. Akhir kata semoga D sentiasa bahagia dan manafatkan masa itu dengan sebaiknya.
.
love,
Ba

Comments

Popular posts from this blog