Car Boot Sale

Satu perkara yang paling menarik untuk ke Bazar pada pagi Ahad adalah car boot sale. Ia amat bermakna bagi pengemar barang barang antik. Tapi mesti kena pandai cari. Masa aku student di UK dulu car boot sale adalah gelanggang yang paling popular bagi student Malaysia terutamanya student berkeluarga. Seawal pagi depa sudah pergi untuk mencari barang lebih dahulu dan akan menjadi koleksi istimewa mereka. Masa dulu tu yang famous sekali adalah teroli minuman. Di sini pun sama jugak tapi kebanyakannya barang buatan Russian. Boleh tahan jugak. Kegemaran aku adalah mengumpul silver plated yang antik. Cuma sekaragn nampak dah kurang dan kalau ada pun yang tak begitu cantik.İni Tuah. Tapi pangkal nama tak ada Hang. Aku pun kurang pasti sama ada dia ni piut kepada Hang Tuah atau Hang Jebat. Kalau dia adalah keturunan kepada mereka berdua sudah pasti Tuah mempunyai tubuh yang sasa dan tegap. Tapi Tuah ni mempunyai badan yang comel dan faminin jadi kalau nak ikut DNA nya kemungkinan besar, dia adalah keturunan Hang Li Poh. Tuah ni adalah pakar dalam mencari barang antic. Kalau dia ke bazar mesti ada aje barang yang special lagi antik yang dia akan jumpa. Memang terang betoi pandangan dia. Tadi dia dapat satu kelander mechanical calender. memang menarik. Setiap tarikh hanya akan di tukar dengan memusing that kepala. Quick and Easy. Aku rasa habis projek nanti penuhlag tong kayu untuk dia tanggung balik Malaysia macam cerita Pirate of Caribeans.

Seorang lagi yang suka belek barang antik adalah Pokku. Dia suka cari jam tangan antik. Tapi malangnya jarang beli sebab tak padan di hati. Jam tangan yang dia belek tu nampak antic tapi tali jam nya ciklak jam casio yang nipis tu. So tak match. Kalau beli juga aku rasa sesuai tukar tali leather aje. Akhirnya tak di beli pun.

Comments

Unknown said…
ooooo kata aku anak cucu hang lipo ya... kecik la feminin la.. tapi bang.. kalender tu memang rare.. n cantik.. letak kat meja memang valuable.. puas hati beli kalender lama tu..
Abu Ikhlas said…
aku ase kalu kalender tu kau jual kat Datin Rosmah mesti dia amik sebab dia tu mabuk shopping

Popular posts from this blog