Pokok Lidah Jin
Pagi tadi ke bazar lagi. Mulanya malas rasa nak pergi. Tetiba Haji Omar ketuk pintu ajak pegi pulak. Oklah pukul 9.00 pagi kita bertolak. Rupanya driver lambat aku terpaksa tunggu setengah jam lagi. Ingat dah nak kensel aje. Bila aku nak balik bilik barulah driver datang and Haji Omar pun panggil aku balik.
.
Macam biasa kalau sampai di bazar, mula mula sekali nengok CBS. Aku nak cari pokok untuk letak atas meja. Memang terfikir pokok lidah Jin sebab last week nampak ada. Pokok lidah jin ni kalau kat Mesia macam main campak dan kutip aje tak ada harga. Tapi kalau di Sg Buluh satu pasu beso mau RM15 jugak. Bila aku turun ke bawah tempat CBS, sedang dok jalan jlan aku nampak pokok lidah jin yang beso tu. AKu tanya berapa dan nenek Russian tu tunjuk 35 jari. Kemudian dia tunjuk 30 jari kat aku. Aku kata kejap nak fikir. Lepas tu aku dekati dia dan tunjuk 25 jari. Dia pun setuju aku pun bayo dan beri tahu patom aku datang ambil. Wah mesti melaram bilik aku ni.
.
Sekarang ni aku baru mula baca buku Personnal Injuries. Kalau baca synopsisi macam best aje. Biasalah pasai legal and crime ni. Aku dah set target mesti habis before mid December sebab aku ada satu lagi buku yang perlu di habiskan. Kadang bila dok sorang macam ni bila dah banyak masa lapang, banyak benda yang boleh di buat.
.
Balik dari bazar aku call Pokku pesan benang DMC yang dah habis. Kalau tidak dah lama habis Xstitch aku tu. Hopefully bila dia sampai sini pada hari raya nanti boleh aku sambung semula and siapkan trus.

Comments

zura aini said…
pokok lidah jin, mother in law tongue, saya baru je buang, rasanya kalau jual mau RM 15 sepasu. Muak dah tengok, tapi simpan lagi dua tiga anak. Menggila tanam sayur-cili pula.
Pak abu rajin mengait no, kat blog saya ada kakak yang sangat rajin kait benang ni. laju je.
Abu Ikhlas said…
Eh zany.....pokok ni kalau letak kat dapur cantik tu...tapi jgn kasi rimbun sangat

Popular posts from this blog