Winter Clothing


Bila tiba musim winter secara otomatik kita kena cari baju baru yang bersesuaian dengan winter. Nak kena beli cap la untuk panaskan kepala. nak beli sarung kaki yang tebal lah untuk elak kaki dari sejuk. Nak kena beli long john la. Tapi aku memang tak suka long john walau sejuk macam mana pun. Rimas rasanya. Masa jalan jalan aku nampak budak ni dok menjual topi sejuk dan aku terus sanp gambar dia. Aku kurang pasti nama dia apa tapi aku boleh teka la nama dia saada Byram atau Dovran sebab inilah nama yang paling terkenal di sini. So kalau orang Malaysia nak mentukmenkan nama anak anak mereka bolehlah ambil nama nama ni.

Stokin ni kebanyakannya datang dari China dan boleh lah tahan harganya. Berbagai warna yang menarik ada di jual. Aku beli satu satung tangan pun dah dekat 6 ringgit. Tapi aku rasa kalau beli di Malaysia lebih murah la.


Aku pun ambil kesempatan untuk ambil gambar makcik ni. Ramai makcik makcik yang menjual stokin panas atau leg warmer di sini. Mereka kait sendiri untuk di jadikan stokin. Ada yang di buat dari bulu kambing, acrylic dan bulu biri biri. Kalau nak yang di buat dari bulu unta pun ada. Aku lebih suka pakai stokin tradisional ni masa di bilik atau masa nak ke surau. Lebih berkesan dan panas. Last week aku beli sepasang 60 000 manat. Memang best sebab besar dab senang pakai.


Cuba nengok tu. Berbagai bentuk dan corak. Menarik sungguh dengan taburan warna warna tersebut.

Comments

Popular posts from this blog