Gunting Rambut
.
Hari ini tiba tiba saja rasa nak gunting rambut. Nak kata panjang pun tak juga tapi rimas semacam je. Kalau rambut pendek senang, tak payah nak sikat rambut. Kecah kecah aje rambut dah siap. lagi pun rambut pun dah semakin ciput. Maklumlah umur pun dah semakin meningkat dan bukannya muda lagi. Hehehehe....kalau masih muda macam anak anak teruna aku oklah boleh buat style style sikit. Ni bila dah berumur nak style apa lagi....nanti orang kata dah buang tebiat. Apa apa pun kena selalu beringat yang sunah pada diri perlu ada untuk kejayaan dunia akhirat.


İnilah kedai gunting rambut tu. Mulanya nak ke kedai yang bawah tanak kt flat yang selalu aku pegi tu. Tapi hari ini dia tutup. Jadi aku ajak Hamdan pergi ke kedai gunting yang dekat masjid. Oklah tak lah mahal pun. Bayar 30 manat je sama macam kedai yang lalu. Alhamdulillh lama tk kena tunggu. Masa sampai aje kat kedai si Fadzil dengan Shah dah tunggu siap untuk di gunting. Nak cakap style pun tak de maknanye sebab dia cakap bukan kita faham pun main aci angguk aje. Silap hari bulan lain yang di suruh lain yang di buat.


Inilah kedai gunting rambut tu. Entah hari ini terasa panas pulak tak macam selalu sejuk. Sebelum tu ada seorang pelanggan datang dan apabila tiba giliran dia, terus di buka bajunya. pelik juga aku nengok. Rupanya mereka memang macam tu kalau nak gunting rambut. hhhhmmmm...macam macam ragam manusia kannnn....

Comments

Popular posts from this blog