Friday, February 05, 2010

Bobo Telah Pergi Buat Selamanya



Huhhuhuhu....... untuk pengetahuan sahabat semua, Bobo telah kembali mengadap Tuhan yang Maha Esa dua hari lepas setelah bertarung dengan kesakitan yang di alaminya seperti yang aku ceritakan sebelum ini. I got a call from somebody dan beritahu Bobo dah meninggal. Aku cuma dapat mereka tolong uruskan mayat Bobo itu. Kalau tak silap aku dia meninggal pada usia lebih kurang 20 bulan.
.
Sebenarnya kehidupan Bobo, aku, dan semua makluk Allah taala sama saja. Iaitu suatu masa kita akan tinggalkan dunia yang fana ini dan menghadap Allah taala dan semua amalan perbuatan samada baik atau buruk akan di persembahan untuk mendapat balasan yang setimpal. Hanya ihsan dan rahmat Allah sahaja yang kita yang kita perlu untuk memasukkan kita ke dalam jannah.
.
Bobo lebih beruntung dari kita sebab tiada hari hisab untuk di risaukan. Binatang seperti Bobo akan mati apabila sejumlah zikir ang di berikan telah selesai. Bukan seperti manusia akan mati apabila habis rezeki dia di dunia ini. Sedih tu sedih juga tapi apa nak buat..... dah ajal.

2 comments:

zany said...

pak abu, gambar atas sekali bobo dah mati ke atau dia posing.

kami di sini kalau kucing peliharaan mati memang sedih sangat, kira part of our family tu.

Abu Ikhlas said...

zany,
semua tu gambar gambar kenangan bobo masa dia sihat. posting 30 jan tu masa dia sakit.