Cerita Bazar Lagi
.
Harap korang tak boring bila aku cerite ke bazar. Sebab pi mai pi mai tang tu jugak. Sebenarnya aku memang malas sangat nak ke bazar. Tapi bila aku makan kat kantin tetiba Chef nak ke sana aku pun tumpang sekaki. Malas ke bazar sebab mesti habis masa kurang kurang 3 jam. Pergi balik dah la 1jam setengah. Lepas tu nak shopping itu ini dah sejam lebih lagi. Kalau dok bilik macam macam boleh buat. Nak pesan kat member pun ala kadar aje. Jadi keluar jugak lah untuk bahagiakan diri sendiri. Banyak benda yang aku beli tapi bawah adalah gambar gambar terpilih yang aku nak cerita.

Since aku nak balik dua minggu lagi, aku rasa ole ole kali ni aku akan beli kopiah sini nak sedekah pada jiran jiran kat umah. Satu nak kasi kat blogger yg dok kat umah aku tapi tak pernah kenal iaitu TAGAS atau Skid. Kalau hang berkenan aku kasilah satu. Kalu tak nak aku kasi kat orang lain. Ada lima semuanya. Empat lagi nanti aku fikirkan nak kasi pada siapa. Ko[iah ni singkat sikit kena pakai kat bucu kepala. Tapi korang goyang kepala sekuat mana pun tak akan jatuh. Tu hikmst kopiah nni.

Ini pula, bekas untuk isi apa apa saja aku beli pada russian lady 2 for 10 manat. Aku nak guna kat kitchen untuk letak minyak zaitun. Bial nak saute tu senang skit. Kira macam professional cook gitu. Bukan senang nak cari. Tapi sebenarnya ini adalah bekas minyak zaitun yang di jual di kedai tapi susah nak cari tau dapat.

Ini garlic from China. Sebenarnya bukan ada apa apa special pun. Tapi apa yang aku nak habaq ialah harga empat ketul ni adalah 5manat bersamaan dengan RM6.50. Mahalkan.... Kadang susah nak faham dengan ambil kira pendapatan orang sini. macam mana depa survive dengan pendapatan yang sedikit tapi barang yang mahal. Tapi makanan depa sangat simple kalau nak di bandingkan dengan kita. Malam makan roti dengan teh aje dah cukup. Yelah budaya lain lain kan.

Comments

SkiD said…
Yes...yes... boleh sesangat!!
Takut tak saiz kepala aku je.. Maklum le, aku bukan beso sangat. hehehe!
Abu Ikhlas said…
nanti aku kasi 5 untuk ko cuba..no hal

Popular posts from this blog