Snowing Tanpa Henti
.
Hari ini sudah dua hari snowing tanpa henti. Tahun lepas snow sekejap sekejap sahaja. Jadi semua macam kempunan saja bila tak ada snow. Sekarang baru semkua puas hati bila snow turun dengan lebat dan tanpa henti. Semasa aku tulis ni pun snow masih turun. Bila snow sahaja aku teringatkan lagu Sheila majid dari album pertamanya. Masa tu member aku che mat selalu buka lagu dia tanpa henti. Kira masuk aje dalam bilik terus aje kedengaran lagu Sheila Majid. jadi untuk ingat kembali kisah dulu aku pun buka juga lagu Sheila Majid.....hehehe.

Cuba nengok keadaan banglow aku ni. Dah penu dengan snow. Aku terpaksa buang lebihan snow yang melekat di depan pintu. Takut bila dah beku tak boleh buka pintu barulah kena bertapa dalam bilik tak keluar keluar. Rasa macam nak buat snow man saja. Tapi bila di fikirkan sejuk bangat dan kebas jari jari kensel saja lah. Bila snow sebeginni seronok juga dengan lagu lagu sentimental dulu dulu macam Dont Give Up On Us Baby and Balerina Girl dan banyak lagi.

Ni alu ambil gambar depan bilik aku. Putih semuanya. So bila nak jalan jalan kena pakai spec hitam takut silau mata. Nak jalan pun kena hati hati sebab snow dah tutupi jalan jalan. Buakan apa silap langkah boleh jatuh dan terseliuh kaki.
Tu tapak kaki aku. Sekarang keluar kena pakai boot. Kalau tidak snow boleh masuk dalam kasut dan menggigil nanti. Aku keluar kejap cuba pijak nak tau tebal mana. Adalah dekat dua kaki tebah. Pakal la kawasan ni rata serata rata. Kalau ada gunung macam kat Swizerland nak aje aku main ski.
Kawasan nak ke surau pun dah penuh salji juga. Memang cobaan kalau nak pergi sembahyang jemaah. Sebenarnya semua ni adalah ujian bagi Allah taala. Aku memang tabit pada sesiapa saja yang dapat jaga sembahyang jemaah walau dalam apa keadaan sekali pun. Mereka lah orang orang yang hati dan sanubari melekat atau dekat pada rumah rumah Allah.

Comments

ASH said…
kalau ada wind factor,kat luar lama lama...mau tercabut hidung....punya sejuk!

kat Chicago dulu so WINDY..sejuknya menusuk ke tulang.
Abu Ikhlas said…
Ashley,
betul tu...nak keluar bilik pun malas....

Popular posts from this blog