Board Of Engineers Malaysia
. Balik ni perkra yang pertama sekali aku nak settle adalah langsaikan membership fee untuk tahun depan. Malangnya tahun ni aku tak bayar lagi. Entah macam mana aku terlupa dan terleka. Mampus aku nanti kena penalti. Hhhmmm...nasiblah. Sekarang membership fee bukan lagi murah. Dah dua kali ganda. So kalau aku kena penalti, berapa banyak aku kena banyar entah lah. Lepas tu fee IEM aku kena langsai juga untuk tahun depan. Rasanya untuk tahun ni wife aku dah tolong bayarkan. Entahlah boleh claim ke tidak dengan agen aku tuh. Nanti aku cuba tanyalah. Kalau nasib baik ok jugak kan.
.

Mas aku lulus professional exam ni seronok sangat. Iaitu tahun 1995, dah 14 tahun yang lalu. Tapi tak aktif dan guna pun untuk stamping. Pernah member aku suruh tolong stamping kan dan kasilah sikit fee. Tapi ada juga yang sampai sekarang masih berhutang dengan aku. So aku pun dah malas nak buat external work ni sebab tak berbaloi. Kalau orang kita tak kenal senang nak charge tapi kalau melibatkan kawan lagi susah nak deal. Dan kalau tak bayar fee lagi sakit hati. Prinsip hidup aku senang aje. Hidup ini biar kita jangan susahkan orang lain.

Comments

Popular posts from this blog